Klant
Een winkel die handgemaakte artisanale producten verkoopt
GlobeIn is een online winkel met handgemaakte artisanale producten die ook samengestelde boxen op abonnementsbasis aanbiedt.
Omdat er al een website bestond, besloot het bedrijf een iOS-app te maken om het aantal abonnees te verhogen.
De oprichters wilden checken of hun veronderstelling klopt dat de omzet in de app hoger zou zijn dan op de website. De belangrijkste taak van de app was om de gebruikers duidelijk en op een zeer aantrekkelijke manier de belangrijkste waarde van het abonnement over te brengen, zodat ze ervoor kiezen.
Het bedrijf was ook van plan om de app actief voor zijn marketingcampagnes te gebruiken. Een andere belangrijke vereiste was dus het implementeren van analytische tools om het verkeer te meten en user journeys en algehele gebruikersactiviteiten te volgen. De klant wilde deze analyses gebruiken om manieren te vinden, waarop de conversieratio’s verhoogd kunnen worden.
Om de app zijn hoofddoel te laten bereiken was het volgende gedaan:
- Accountinterface met een zeer eenvoudige en snelle toegang tot de secties en voordelen van abonnementsupgrades
- Diverse upselling-functies, waaronder een aantrekkelijk onboardingsproces om gebruikers te motiveren extra geld te besteden aan het upgraden van hun abonnement en/of het kopen van add-ons
- Gebruikersfunctie om abonnementsinstellingen zoals boxthema en enkele andere te beheren (van 1 tot 10 dagen elke maand)
- Gebruikersfunctie voor het inwisselen van een abonnement door de box in te ruilen voor tegoeden met het oog op het kopen van extra items in plaats daarvan
- VIP-verkoop (van 12 tot 18 dagen elke maand) voor extra geld
Om app-prestaties en marketingstatistieken bij te houden zijn de volgende tools in de app opgenomen:
- Appsee: een app-analyseplatform dat gebruikersopnamen, touch-heatmaps en uitgebreide tracking van user journeys mogelijk maakt om de redenen achter het gebruikersgedrag te begrijpen.
- Mixpanel: een analyseplatform voor mobiel en internet dat bedrijven ondersteunt bij het bestuderen van consumentengedrag.
- Adjust: oplossingen voor analyse, meting en fraudepreventie voor mobiele apps marketeers.
- Snowplow: een dataleveringsplatform dat gedragsgegevens op schaal verzamelt en operationaliseert.
- Eigen serveranalyses van de klant
Kenmerken van deze iOS mobiele applicatie:
- Startscherm met abonnementsbeschrijving (voor nieuwe gebruikers)
- Aankoop- en afrekenstroom voor abonnementen:
- Betaalmethoden: creditcard, PayPal en ApplePay
- Braintree-technologie om creditcardbetalingen te accepteren
- Automatische adresherkenning bij het afrekenen. Deze functionaliteit zal naar schatting de conversie met 4% verhogen.
- Welkomststroom nieuwe abonnees (5 stappen)
- Felicitatiescherm, “Dank voor uw inschrijving”, Stap 1 … Stap 5, sluitend “Bedankt-scherm”
- Accountfunctionaliteit ‘Mijn abonnement’
- Boxthema kiezen
- Maandelijkse verzending volgen
- Naar hogere abonnementsniveaus upgraden
- Credits verzamelen en boxen inwisselen (inruilen voor credits)
- Binnen een bepaalde periode add-on items in de interne winkel (niet Artisan Shop) kopen:
- Eventuele add-ons (items) uit een interne catalogus kiezen: Sieraden, Accessoires, Huis, Keuken, Schoonheid, Eten
- Items worden samen met de reguliere box aan de maandelijkse verzending toegevoegd
- Aan maandelijkse VIP-verkoop deelnemen
- Opvolging van de bestelgeschiedenis bekijken
- Instellingen en factuurgegevens bekijken/updaten
- Abonnementstijdlijn van de huidige maand bekijken
- Zendesk-chat geïntegreerd in de app
Andere functionaliteit of statische inhoud die in de app is opgenomen, maar geïmplementeerd met behulp van een ingebouwde webweergave of externe browserlinks:
- Artisanale winkel en het opvolgen van de bestelgeschiedenis
- Maven-beloningspunten
- Aankoop- en afrekenstroom voor abonnementen
- Help en FAQ-informatie
- “Impact” openbare bestanden