Klant
Een bekende telecommunicatieholding die een breed scala aan diensten aanbiedt, waaronder breedband- en mobiele internettoegang, telefonie en digitale televisie
Als onderdeel van het updaten van het bedrijfsintranetportaal en het overgaan naar SharePoint Server 2013 (zie het profiel Telecom.Enterprise-Portal.Services-Branding) was de klant van plan om enkele van zijn interne zakelijke services op basis van SharePoint te automatiseren.
Een van deze services was met name een HRM-module voor de interne opleiding van medewerkers. Deze service biedt gebruikers een reeks trainingen van interne en externe providers. Bij gebruik van deze service kan de medewerker aanmelden en een verzoek indienen voor cursussen die voor hem beschikbaar zijn, zijn eigen opleidingskalender plannen, trainingen volgen en beoordelen enz.
De belangrijkste functies van deze service zijn als volgt:
- Beheren van het opleidingscatalogus en de opleidingskalender;
- Aanmelden voor trainingen door medewerkers van het bedrijf, planning van een persoonlijke opleidingskalender
- Bedrijfscoach: training houden
- Medewerker: training volgen
- Medewerker: training beoordelen
- Coach: medewerker beoordelen
- Bekijken van de geschiedenis van trainingen en informatie over het volgen daarvan door bepaalde medewerkers
- Opstellen en bekijken van opleidingsrapporten
Een aparte taak tijdens de ontwikkeling van de service was het aanpassen van de gebruikersinterface in overeenstemming met de algemene huisstijl en het Brandbook van het bedrijf.
Het werk in het kader van de ontwikkeling van de module bestond uit drie hoofdfasen:
- Analyse en beschrijving van processen van administratie en beheer van de kalender voor werknemerstrainingen;
- Ontwikkeling van het grafische ontwerp van de service en modellen van de hoofdvormen ervan;
- Ontwikkeling van een werkend prototype van de service op basis van MS SharePoint 2013.
Voor het ontwikkelen en in overeenstemming brengen van oplossingen werden modellen en prototypen van de hoofdvormen van de service ontwikkeld (zie ook de schermafbeeldingen hieronder):
- Deel “Training” op het portaal: eLearning, trainingen en geselecteerde artikelen
- Trainingen van het bedrijf in de vorm van een lijst
- Weergave van trainingen op de kalender
- Gebruikerstrainingen (aanstaande en voltooide)
- Beheer van de trainingsmodule
ISDK-specialisten hebben met succes het project van analyse en ontwikkeling van het functionele en grafische ontwerp van de HRM-module van trainingen voltooid. Naast het uitvoeren van een bedrijfsanalyse heeft ISDK ook een prototype van deze service ontwikkeld.
Meer dan 20 verschillende opleidingscursussen en trainingen zijn in de pilotfase in de module geüpload. Men verwacht dat nadat het systeem in een productieomgeving begint te werken, worden daarin meer dan 200 cursussen geplaatst en meer dan 500 werknemers en 15 coaches en beheerders werken.
Op dit moment beslist de klant over de start van de werkzaamheden voor het realiseren van de overeengekomen functionaliteit en het voldoen aan vereisten.