• Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
ISDK Benelux - Omnichannel and eCommerce retail solutions, CRM-marketing, Software development and IT-consultancy
  • NL
    • EN
    • DE
    • NL
  • Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact

Autodealer. SharePoint. HR-portaal: aanvragen en diensten

Klant

Een groep van bedrijven die 5 officiële dealers van toonaangevende automerken verenigt. Deze is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe en gebruikte auto's.

  • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
  • OPLOSSING
  • RESULTATEN
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Aanvankelijk was dit project erop gericht om de HR-afdeling van verschillende routinewerkzaamheden te ontlasten: het bestellen van verklaringen, het ontvangen van loonstroken, het bestellen van kantoorartikelen en visitekaartjes, aanvraagformulieren, het informeren van werknemers over wijzigingen in bedrijfsregels, materialen voor aanpassing van nieuwe werknemers en nog veel meer.  

Vóór de start van het project werd besloten medewerkers te enquêteren om erachter te komen welke bestaande problemen er zijn en wat zij van een bedrijfsportaal verwachten. We ontvingen veel feedback en het werd duidelijk dat het project dient uitgebreid te worden. Met ondersteuning van de HR-afdeling werd deze uitbreiding op het topmanagement niveau van het bedrijf goedgekeurd.  

Van onze kant hebben wij, ISDK, onze ervaring en ontwikkelde portaal-oplossingen gedeeld: welke services het meest gevraagd bij andere bedrijven zijn, welke eventuele problemen kunnen er optreden, wat dient als eerste te worden gelanceerd en welke taken kunnen worden uitgesteld. Als gevolg hiervan werd samen met het functionele team van de klant een uitgebreid oplossingsconcept gevormd en werd het project gestart.

Tijdens het pilootproject (in één afdeling van het bedrijf) werden de volgende taken uitgevoerd:  

  • Nieuwsfeed, evenementenkalender, telefoongids, verjaardagen van medewerkers 
  • Persoonlijke pagina’s van werknemers en pagina’s van afdelingen 
  • Service voor boeking van spreekkamers 
  • Services voor aanvragen (documenten, kantoor, uittreksels, verlof, verklaringen) 
  • Module voor enquêtering en stemming 
  • Platform voor bespreking van bedrijfsevenementen en thematische blogs (gezondheid, reizen, vrijwilligerswerk, zelfontwikkeling) 
  • Bedrijfskennis database (pakket voor nieuwe medewerker, voorbeelden van aanvragen, beschrijving van procedures en contacten van verantwoordelijke personen, bibliotheek met zakelijke literatuur) 
  • Ideeënuitwisseling: elke medewerker kan zijn ideeën over verbetering van het werk van het bedrijf of het bedrijfsleven delen. 

Sommige modules vereisten ontwikkeling op maat, maar de meeste delen van de functionaliteit werden gerealiseerd met behulp van de standaardfuncties van het SharePoint-portaal (gratis versie van Foundation) en modulaire blokken van ons bedrijf (oplossingen: “ISDK-portaal: SharePoint – HR-services“ en “ISDK-portaal: SharePoint – elektronische aanvragen“). Er was maximaal gebruik van standaardfunctionaliteit nodig om de implementatiekosten te optimaliseren en de termijn tot het starten van proefgebruik te verkorten.

Op basis van de resultaten van de eerste projectfase ging het portaal live voor pilootgebruik. Enkele maanden gebruik toonden voordelen, evenals gebieden voor verdere verbetering zowel vanuit technisch als vanuit zakelijk oogpunt. Met name is het aantal niet-standaard vragen aan de helpdesk en rechtstreeks aan de boekhoudafdeling van het bedrijf met betrekking tot berekening van vakantiedagen en verlening van verlof, bestelling van kantoorartikelen en goederen, visitekaartjes enzovoort aanzienlijk verminderd. Naar schatting met 25-30%.  

Een ander positief punt is de vermindering van de gemiddelde verwerkingstijd van aanvragen tot 30-60 minuten in de halfautomatische modus, terwijl het eerder tot enkele dagen kon duren. De secties, waar medewerkers vaak gevraagde informatie kunnen downloaden – van marketing en technisch materiaal tot bedrijfsbeleid en instructies – werden erg populair. Het totale aantal documenten dat in de eerste paar weken van de portal is geüpload en gedownload bedroeg meer dan 200 items, wat wijst op een grote vraag naar een dergelijke centrale bestandsopslag.  

Daarbij waren ook de bijzonderheden aangegeven die wijzen op de noodzaak voor verdere ontwikkeling van bedrijfsprocessen binnen het bedrijf en technische ondersteuning voor het realiseren ervan. Sommige bedrijfsprocessen vereisen met name een diepere integratie van afzonderlijke IT-systemen van het bedrijf. Het betreft allereerst de integratie met het boekhoudsysteem (1S), evenals met de systemen voor het bijhouden en beheren van verkoop en klanteninformatie. Dit geldt in het bijzonder voor de aggregatie van informatie voor het management van het bedrijf.

 

  • hr-portal-sharepoint
  • hr-sharepoint-portal-new-employee
  • hr-portal-sharepoint
  • hr-portal-sharepoint-application

0
0
-
0
0
%
Vermindering van het aantal niet-standaard aanvragen aan Helpdesk en afdeling Boekhouding
0
0
-
0
0
Gemiddelde verwerkingstijd van een aanvraag (in minuten) werd verkort tot
0
0
0
0
+
Aantal documenten geüpload naar Portaal

Services
Integratie, Interface ontwerp, SharePoint
Oplossingen
HRM, SharePoint
Industrie
Autodealer
Technologieën
1С, SharePoint

Neem contact met ons op

logo

“The only way to do great work is to love what you do” - Steve Jobs

Zoeken op onderwerp

.NET Core .NET Framework 1С Adjust Ajax Apache JMeter ARIS ASP.NET ASP.NET MVC Bootstrap Business Connectivity Services DevExpress DevExpress XAF DevExtreme ESB Google Geoservices Google Map InfoPath Java Message Service JavaScript JQuery Knockout.js Knockoutjs Microsoft Azure Microsoft Flow MS Active Directory MS SQL MS System Center Nintex Nintex Forms Nintex Workflow nopCommerce QlikView Reporting Services SharePoint Sharepoint Search Sharepoint workflow Snowplow Telerik UML Visual Studio Web Services Xamarin

Projecten

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Contact

  • BENELUX (BELGIË, Antwerpen)
    +32 484 40 10 53

    VS Austin, TX
    +1 737 2413109

    DUITSLAND Berlijn
    +49 15207245286

    LETLAND Riga
    + 371-27869927

    RUSLAND Moskou


  • info@isdk.be
  • https://isdk.be
  • https://www.linkedin.com/company/isdk-benelux
ISDK ©2010-2020
X
Uw project laten schatten?
Vraag het aan !
Versturen

Alle rechten voorbehouden.

ISDK-website maakt gebruik van cookies voor statistieken en inhoud. Meer informatie AANVAARDEN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.