Klant
Winkel die lagers verkoopt
LC-Wälzlager is een Duits bedrijf gespecialiseerd in de verkoop van lagers. Het verkoopt producten van Europese fabrikanten en vervaardigt zelf ook klantspecifieke lagers. Het bedrijf biedt zijn klanten ook professionele technische ondersteuning.
LC-Wälzlager had al een online winkel op basis van nopCommerce, maar er waren enkele tekortkomingen:
- het was niet geoptimaliseerd voor mobiele apparaten
- het website thema was verouderd waardoor de winkel er onaantrekkelijk uitzag
- de website miste een goede grafische inhoud: foto’s van producten, opvallende reclamebanners
Bovendien was er geen continue ondersteuning van de vorige websiteontwikkelaar.
LC-Wälzlager kwam ons profiel tegen en besloot contact met ons op te nemen. Ze vonden het leuk dat we snel op hun vragen reageerden en altijd beschikbaar waren. We hebben LC-Wälzlager geholpen een dringend probleem op hun website op te lossen, zelfs voordat het contract ondertekend was. Daarnaast hebben we flexibele ondersteuningsvoorwaarden aangeboden.
Om de taken van de klant te vervullen is het volgende gedaan:
- Er is een volledig nieuwe website op nopCommerce geïmplementeerd
- Er is een nieuw website thema geïnstalleerd en aangepast
- Alle gegevens (productcatalogus en tekstgegevens) zijn van de vorige website overgebracht
- Ook werden de eerder geïmplementeerde functionele oplossingen overgebracht en aan de nieuwe versie aangepast
- Er is een aantal stijlvolle grafische materialen gemaakt (slider, banner)
Om de website te testen en alle oplossingen met de klant te overleggen, hebben we eerst een testwebsite (staging) gemaakt. Na alles overlegd te hebben brachten we alles naar de hoofdwebsite over en startten daar.
—
In de loop van verdere klantenondersteuning hebben we ook SSL ingesteld, een attributenzoekfunctie geïmplementeerd en wat extra functionaliteit toegevoegd.
Bij het maken van een online winkel beginnen we altijd met een testwebsite (staging), zodat klanten de mogelijkheid hebben om de functionaliteit van de winkel te controleren en te kijken of ze met alles tevreden zijn. Deze aanpak minimaliseert bugs en helpt om alle wijzigingen in een veilige testomgeving aan te brengen.
We bieden ook flexibele voorwaarden voor verdere ondersteuning van de website, op basis van onze “Team as a Service”-aanpak. We bieden klanten pakketten diensturen, waarin het werk van verschillende teamleden is opgenomen. We maken ook een inschatting van wat er binnen dit pakket kan worden gedaan.
Tijdens het project informeren we de klant regelmatig over de voortgang van het werk en het aantal bestede uren. Dit helpt bedrijven om hun ontwikkelingsbudgetten gemakkelijk in de gaten te houden.