• Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
ISDK Benelux - Omnichannel and eCommerce retail solutions, CRM-marketing, Software development and IT-consultancy
  • NL
    • EN
    • DE
    • NL
  • Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
28
mei
SharePoint-BIEnergiebesparingsprogramma. Analyse, ontwerp en integratie

Energiebesparingsprogramma. Analyse, ontwerp en integratie

Analyse en ontwerp, Integratie, SharePointadmin

Klant

een Russisch verticaal geïntegreerd oliebedrijf

  • ACHTERGROND
  • OPLOSSING
  • RESULTATEN
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Bij de klant wordt vele jaren planmatig gewerkt aan een efficiënter gebruik van resources in de ondernemingen die deel van het bedrijf uitmaken. Daarvoor werd een speciaal energiebesparingsprogramma goedgekeurd en geïmplementeerd, de uitvoering waarvan bestaat uit het regelmatig monitoren en analyseren van de energiebesparende maatregelen bij de dochterondernemingen.  

Er werd een speciaal multitier IT-systeem ontwikkeld om het werk van dit programma in verschillende fasen te ondersteunen en te systematiseren.  

De complexiteit van de oplossing wordt bepaald door de noodzaak om alle programma’s voor energiebesparing en efficiencyverhoging bij elke dochteronderneming te integreren door deze te koppelen op het niveau van het hoofdonderneming van het bedrijf, waar definitieve beslissingen worden genomen over de coördinatie van bepaalde maatregelen en de status van de uitvoering daarvan wordt opgevolgd. 

Vanuit technisch oogpunt moesten de volgende zeer complexe taken worden uitgevoerd om te zorgen dat de zakelijke functies van het systeem werden uitgevoerd: 

  • Het bouwen van een algemeen databus voor bedrijfsgegevens om een gegarandeerde interactie tussen het moederbedrijf en de dochterondernemingen daarvan te waarborgen; 
  • Het implementeren van gebruikerstools voor goedkeuring van programma’s en monitoring van de realisatie ervan op het SharePoint-portaal van het bedrijf; 
  • Het creëren van visuele tools voor verslaglegging en analyse (Reporting and BI) met behulp van de gespecialiseerde tools van de marktleiders, zoals QlikView of producten met vergelijkbare mogelijkheden. 

ISDK was vanaf de tweede uitvoeringsfase als aannemer bij dit project betrokken, toen afzonderlijke onderdelen van het systeem in de dochterondernemingen werden geïmplementeerd. Maar de implementatie ervan vond afzonderlijk plaats, zonder een algemeen logisch, structureel en informatiemodel te gebruiken. De geïmplementeerde modules zorgden niet voor de uitvoering van uniforme bedrijfsfuncties in het hele bedrijf.  

Bij de realisatie van de tweede fase van het systeem – op het niveau van het hele bedrijf – kregen de volgende taken een hoge prioriteit: 

  • analyse en beschrijving van reeds bestaande processen (as-is), 
  • formulering en goedkeuring van zakelijke vereisten voor de realisatie op bedrijfsniveau (to-be), 
  • uitwerking van een logische, informatieve en structurele architectuur van de oplossing, 
  • formulering van gedetailleerde functionele en technische vereisten voor de hoofdcomponenten van het toekomstige systeem: 
    • databus 
    • SharePoint-portaal, 
    • op QlikView gebaseerde Reporting & BI tools. 

Het projectteam bestond uit 15 mensen – bedrijfs– en systeemanalisten (inclusief 3 medewerkers van ISDK), architecten van databus voor bedrijfsgegevens, workflowprocessen op basis van SharePoint (lead architect was van ISDK), ontwikkelaars en specialisten in QlikView en integratie ermee (inclusief een ontwikkelaar van ISDK). 

Op basis van de resultaten van de analyse– en het ontwerp in de tweede fase van het project hebben onze specialisten (ISDK) samen met de algemene aannemer de volgende taken uitgevoerd: 

  • Er werd een functionele en systeemanalyse uitgevoerd die resulteerde in een set documenten met de beschrijving van processen en modellen van AS-IS en TO-BE; 
  • In totaal is het systeem ontworpen voor het werk van meer dan 2.000 werknemers van het bedrijf met de functionaliteit verdeeld in verschillende toegangsniveaus; 
  • Voor de ontwikkeling van bedrijfsprocessen en de bijbehorende functionele, logische en datamodellen werd de ARIS–methodiek (Architecture of Integrated Information Systems) gebruikt; 
  • Diagrammen van AS-IS en TO-BE-modellen zijn ook gemaakt volgens de ARIS-methodiek, er zijn meer dan 150 modellen van verschillende typen ontwikkeld; 
  • Er zijn interfaces ontworpen voor gegevensuitwisseling tussen de bedrijfsdatabus en de systeemmodules die in de dochterondernemingen werden ingezet; 
  • In de pilootmodus is de module ontworpen en geïmplementeerd voor de visualiatie en het beheer van energiebesparingsprogramma’s in de hoofdonderneming op het bedrijfs SharePoint-portaal; 
  • In de pilootmodus werden ook werkzaamheden uitgevoerd voor de integratie van QlikView-analysetools en de SharePoint-gebruikersomgeving. 
  • Business-Analysis-for-SharePoint-BI-EPC
  • Business-Analysis-for-SharePoint-BI-flow
  • Business-Analysis-for-SharePoint-BI-components

Read more

26
mei
self-service kiosks qaZelfbedieningsterminals. Testen van hardware en software

Zelfbedieningsterminals. Testen van hardware en software

Analyse en ontwerp, Maatwerkontwikkeling, Testen en KCadmin

Klant

Internationaal vrachtbedrijf met een breed scala aan logistieke diensten in meer dan 10 landen

  • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
  • OPLOSSING
  • RESULTATEN

Als onderdeel van zijn logistieke activiteiten beheert de klant een netwerk van zelfbedieningsterminals in verschillende regio’s van Rusland en in sommige andere verre landen. In het kader van het programma voor marktuitbreiding werd door het bedrijf een pilot-plaatsing van nieuwe verkoopterminals in de Baltische staten gerealiseerd. 

Bij het betreden van een nieuwe markt in een ander land en met name in een andere geografische regio ontstaan er veel technische, organisatorische en wettelijke vereisten, waaraan de apparaten dienen te worden voldoen, en alle geïmplementeerde functies daarvan moeten vóór het zetten in de productiemodus grondig worden getest. 

In dit geval was het met name noodzakelijk om de naleving van de betalingsvereisten (bankbiljetten- en muntenverzamelaars, kaartlezers), belastingvereisten (printer- en chequevormen), vereisten voor beschikbare goederen enz. Te controleren. 

Het was ook nodig om gespecialiseerde software (POS-klanten) te implementeren en configureren voordat tests op terminals werden uitgevoerd. 

De laatste taak van de test- en kwaliteitscontrolefase was om de overdracht van gegevens betreffende orders en transacties naar het ERP- systeem van de klant te controleren. De integratie werd gerealiseerd door externe oproepen naar SSL-beveiligde webservices (https). 

De organisatorische complexiteit van dit project had betrekking op de noodzaak om voor interacties tussen verschillende deelnemers aan het implementatieproces te zorgen. Dit was de hoofdklant, fabrikanten van terminals en hardwareapparaten en leverancier van software gebruikt op de machines. 

Ons bedrijf trad in dit project op als een onafhankelijke externe contractant die de kwaliteitscontrole van de eindoplossing uitvoert voordat deze in productiemodus werd gezet. 

Om de projectdoelen te bereiken werd een gedetailleerd implementatie- en testplan opgesteld. Dit plan omvatte het volgende: 

  • software-update voor de aangesloten terminals in de nieuwe regio, 
  • uitgebreid testen van elk apparaat, zowel qua software als qua hardware (betalingsverwerking, bonnen afdrukken, goederenafgifte), 
  • functionele en belastingtests bij de overdracht van fiscale gegevens en transacties in ERP, 
  • voorbereiding van een pakket begeleidende documentatie (testgevallen, instructies). 

Elke projectstap omvatte werkzaamheden bestaande uit verschillende test-iteraties en verbetering van vastgestelde fouten gevolgd door een eindcontrole. Het projectresultaat bestond uit het leveren aan de klant van een pakket met begeleidende documentatie, evenals testgevallen en testprotocollen door ons team van testers en systeemanalisten. 

Het project resulteerde in 50 POS-verkoopterminals die met succes in werking op pilootschaal werden gezet. 

De klant is van plan om zijn netwerk van zelfbedieningsterminals in deze regio verder uit te breiden. 

Aan het proces van testen en kwaliteitscontrole namen deel twee testers en een systeemanalist van ISDK. 

Ze deden dit werk gedurende 1,5 maand op een fulltime basis. 

We hebben meer dan 20 gedetailleerde testgevallen met 8-10 stappen in elk van de testscenario’s ontwikkeld. 

Read more

17
apr
SP PortalSharePoint bankportaal. Werknemersonderzoeken

SharePoint bankportaal. Werknemersonderzoeken

Analyse en ontwerp, Maatwerkontwikkeling, SharePointadmin

Klant

Russische bank, behorend tot de TOP 10, met een uitgebreid netwerk van vestigingen verspreid over het hele land

  • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
  • OPLOSSING
  • RESULTATEN
  • SCHERMAFBEELDINGEN

De bank heeft meer dan 20 duizend werknemers. Als onderdeel van de ontwikkeling van het bedrijfsportaal was er behoefte aan een service om werknemers die dit portaal gebruiken te enquêteren. 

Het doel van de serviceontwikkeling was om een flexibele en aanpasbare tool te creëren voor het maken en uitvoeren van enquêtes en vervolgens verslagen over onderzoeksresultaten op te stellen. 

De standaard functionaliteit van het SharePoint-platform was niet geschikt voor deze taak vanwege het gebrek aan benodigde instellingsmogelijkheden. 

Kenmerkend voor dit project waren de volgende vereisten: 

  • Ondersteuning van de IE8+ browser;
  • Mogelijkheid tot instelling van het uiterlijk van elke afzonderlijke enquête: pagina– en kolomsplitsing, instelling van vragenvolgorde; 
  • Mogelijkheid tot opstelling van regels voor de validatie van ingevoerde antwoorden;
  • Aanmaken van verschillende vraagtypes die in SharePoint niet bestaan;
  • Mogelijkheid tot toevoeging van afbeeldingen aan enquêtes;
  • Weergave van het voltooiingspercentage van een enquête;
  • Maken van verslagen

In het kader van het project werden de volgende werkzaamheden uitgevoerd: 

  • Ontwikkeling van de architectuur, het functionele en grafische ontwerp van het systeem. 

Resultaat: functionele UML- diagrammen en mockups voor de gebruikersinterface; 

  • Als basisfunctionaliteit werd de standaardfunctionaliteit van SharePoint-enquêtes gekozen. 

Maar de inhoud van enquêtes is verbeterd om tijdens het laden van een enquête de gegevens over de visuele weergave van de enquête te downloaden; 

  • Standaard enquêtesjabloon wordt getransformeerd met behulp van JavaScript en webservices; 
  • Het instellen van de visuele weergave van elke enquête vindt plaats op een speciaal ontworpen administratiepagina. Vervolgens wordt de beschrijving van deze visuele weergave in een bestand opgeslagen; 
  • Daarbij is het mogelijk om de visuele weergave van elke afzonderlijke vraag aan te passen. 

Bijvoorbeeld de antwoordopties in een rij of in een kolom te plaatsen en inspringingen in te stellen; 

  • Met behulp van JavaScript worden validatieregels voor ingevoerde antwoorden toegepast; 
  • Met behulp van DevExpress zijn verslagen ontwikkeld over de resultaten van het doorlopen van enquêtes door gebruikers met de mogelijkheid om gegevens over verschillende afdelingen te bekijken. Hiervoor is integratie met een andere portaalmodule uitgevoerd die informatie over de structuur van afdelingen bevat; 
  • Ontwikkelde documentatie: gebruikers- en beheerdershandleiding;
  • Opleiding van het sleutelpersoneel van de klant;
  • Het systeem werd volledig getest, proefgedraaid en in de volledige productiemodus gezet. 

Het systeem werd in het najaar 2015 in het bedrijfsportaal geïmplementeerd. 

Deze ontwikkeling vormt een belangrijke aanvulling op de bestaande functionaliteit van de SharePoint enquêtering en vereenvoudigt het maken van nieuwe enquêtes en het analyseren van resultaten ervan. 

  • SharePoint Survey Module
  • SharePoint Survey Module
  • SharePoint Survey Module

Read more

21
mrt
Corporate SP-Portal staff directory featuredZakelijk SharePoint-protaal. Personeelgids

Zakelijk SharePoint-protaal. Personeelgids

Analyse en ontwerp, Integratie, SharePointadmin

Klant

Olieveldservicebedrijf gespecialiseerd in complete olie- en gasinstallaties

  • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
  • OPLOSSING
  • RESULTATEN
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Het doel van de service is om gebruikers van informatie te voorzien over de huidige organisatiestructuur en de functionele structuur van het bedrijf, het bestuur van de relevante organisatie-eenheden en werknemers daarvan. De service is een integraal onderdeel van het zakelijke SharePoint-portaal van het bedrijf. 

De belangrijkste uitdagingen voor de systeemontwikkeling waren onder meer de geografische spreiding van de bedrijfsonderdelen en de complexe kruisstructuur van de administratieve en functionele ondergeschiktheid van de verschillende eenheden ervan. 

In het kader van het project werden de volgende werkzaamheden uitgevoerd: 

  • Uitwerking van de architectuur, het functionele en grafische ontwerp van het systeem. Functionele UML-diagrammen en mockups voor de gebruikersinterface waren het resultaat daarvan; 
  • Ontwikkeling van de systeemcode volgens functionele vereisten; 
  • De volledige synchronisatie van SharePoint-gebruikersprofielen met het HR-systeem en het bedrijfsdomein vereiste de integratie met de volgende systemen: 
    • HR-systeem (1C-Salarissen en Human Resources Management) met behulp van het Microsoft System Center (Orchestration) en 
    • MS Active Directory; 
  • Ontwikkeling van gebruikers- en beheerdersdocumentatie; 
  • Opleiding van het sleutelpersoneel van de klant; 
  • Volledig testen, proefdraaien van het systeem en zetten ervan in de volledige productiemodus. 

De personeelsgids werd in het zakelijke SharePoint-portaal begin 2014 geïmplementeerd. De gids bevat meer dan 25.000 werknemers van het bedrijf en ongeveer 50 functionele en administratieve eenheden en bedrijfseenheden. De responstijd van het systeem bedraagt niet meer dan 2 seconden bij elk type filtering. 

Gebruikers wijzen op de snelle zoekmogelijkheden van het systeem als het belangrijkste voordeel. Men kan zoeken naar werknemers op bijna alle parameters – gedeeltelijke woordmatches, werkstatus, bedrijfseenheid enz. Gebruikers melden ook over het gemak van de grafische weergave van de organisatiestructuur van het bedrijf in de vorm van een interactieve pulldown-boom. 

  • Corporate SP-Portal staff phonebook
  • Corporate SP-Portal organization chart

Read more

Categorieën

  • Nieuws
  • Tech stories
  • eCommerce

Populaire onderwerpen

abonnementen Adjust Azure B2B België berlinexpo Business Intelligence certificaat chatbots COVID-19 CRM dataveiligheid DevExpress XAF DPD Dynamics365 ecommerce events gegevensbescherming integratie Linux marketingtools Microsoft Mobiele marketing Moodle MVP nonprofit nopCommerce nopCommerceDays omnichannel Open source plugin POS regelgeving RPA SharePoint Snowplow SQL Server Store setup veiligheid web-applications web analyses
  • Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatiseringHoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    15 SEP 2021 · admin
  • Digitalisering van B2B verkoop en marketingDigitalisering van B2B verkoop en marketing
    Digitalisering van B2B verkoop en marketing
    10 AUG 2021 · admin
  • Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruikenBasis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    16 JUN 2021 · admin
  • Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgevingGegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    22 APR 2021 · admin
  • Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van HarmanLearning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    10 FEB 2021 · admin
  • Moodle: open source platform voor online lerenMoodle: open source platform voor online leren
    Moodle: open source platform voor online leren
    3 FEB 2021 · admin
  • Microsoft Power Virtual AgentsMicrosoft Power Virtual Agents
    Microsoft Power Virtual Agents
    28 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AppsMicrosoft Power Apps
    Microsoft Power Apps
    19 JAN 2021 · admin
  • RPA met Power Automate DesktopRPA met Power Automate Desktop
    RPA met Power Automate Desktop
    4 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AutomateMicrosoft Power Automate
    Microsoft Power Automate
    18 DEC 2020 · admin

Projects and solutions implemented

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Neem contact met ons op

logo

“The only way to do great work is to love what you do” - Steve Jobs

Zoeken op onderwerp

.NET Core .NET Framework 1С Adjust Ajax Apache JMeter ARIS ASP.NET ASP.NET MVC Bootstrap Business Connectivity Services DevExpress DevExpress XAF DevExtreme ESB Google Geoservices Google Map InfoPath Java Message Service JavaScript JQuery Knockout.js Knockoutjs Microsoft Azure Microsoft Flow MS Active Directory MS SQL MS System Center Nintex Nintex Forms Nintex Workflow nopCommerce QlikView Reporting Services SharePoint Sharepoint Search Sharepoint workflow Snowplow Telerik UML Visual Studio Web Services Xamarin

Projecten

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Contact

  • BENELUX (BELGIË, Antwerpen)
    +32 484 40 10 53

    VS Austin, TX
    +1 737 2413109

    DUITSLAND Berlijn
    +49 15207245286

    LETLAND Riga
    + 371-27869927

    RUSLAND Moskou


  • info@isdk.be
  • https://isdk.be
  • https://www.linkedin.com/company/isdk-benelux
ISDK ©2010-2020
X
Uw project laten schatten?
Vraag het aan !
Versturen

Alle rechten voorbehouden.

ISDK-website maakt gebruik van cookies voor statistieken en inhoud. Meer informatie AANVAARDEN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.