• Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
ISDK Benelux - Omnichannel and eCommerce retail solutions, CRM-marketing, Software development and IT-consultancy
  • NL
    • EN
    • DE
    • NL
  • Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
4
nov
clinicRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot

Routine automatising met Office365 en Teams chatbot

SharePointadmin

Klant

Gezondheidsklinieken (50+ Medische centra)

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Resultaat
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Het is gebruikelijk dat een groot bedrijf veel kleine routineprocedures op verschillende gebieden van zijn dagelijks leven heeft.
Vakantieaanvragen van medewerkers, zakenreizen, kantoorbenodigdheden, gastenpassen, boeking van vergaderruimten en nog veel meer – dit zijn allemaal eenvoudige acties uit één of twee stappen die niet veel inspanning vergen, maar zeer destructief kunnen zijn en soms onaangename situaties kunnen veroorzaken zoals fouten in boekingen of klanten die op het allerlaatste moment op toegangsvergunningen wachten.

Om die routine aan te pakken besluiten veel bedrijven, ook onze klanten, om de procedures met behulp van hun eigen Office 365-bedrijfsomgeving en Teams Messenger te automatiseren. Gasttoegangsvergunningen is het eerste pilootproces dat wordt geautomatiseerd.

De automatisering gebeurde op basis van Microsoft Flow, Teams-chatbot en SharePoint Online als opslag. Eerder belde of schreef een werknemer een e-mail naar een officemanager met alle details voor de pas. Omdat er elke dag veel aanvragen waren nam het een aanzienlijk deel van de werktijd van de beheerder in beslag. Bovendien duurde het tot een hele dag voordat de werknemer het resultaat kreeg. Nu stuurt hij slechts een kort bericht met de aanvraag naar de chatbot en krijgt later een definitieve goedkeuring.

Het hele proces ziet er als volgt uit:

  1. Werknemers die een pas nodig hebben nemen contact op met de chatbot. In een snel en eenvoudig gesprek verstrekken ze alle gegevens die nodig zijn om een pas te maken.
  2. Processtap “Wachten op de goedkeuring”. Een verantwoordelijke officemanager ontvangt een melding in de bot en per e-mail. De manager kan de informatie zien en ervoor kiezen om het aanmaken van een pas goed te keuren of te weigeren.
  3. Als de manager de aanvraag goedkeurt, gaat het proces verder. De gegevens komen in een vooraf aangemaakt Word-sjabloon en worden toegevoegd aan de relevante velden. Vervolgens wordt een nieuw Word-document gemaakt en opgeslagen.
  4. Zodra het document klaar is krijgt de aanvrager een chatbericht waarin hij wordt geïnformeerd over de goedkeuring, samen met een link voor toegang tot het document.
  • Verwerking van een pasaanvraag en uitgiftetijd is verminderd van gemiddeld 4-5 uur tot 20-30 minuten
  • Een officemanager bespaart dagelijks 2-3 uur dankzij deze procesautomatisering
  • Teams chatbot
  • Teams chatbot
  • Teams chatbot
  • Teams chatbot
  • Teams chatbot
  • Teams chatbot

Read more

24
okt
SharePoint in a business schoolSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool

SharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool

SharePointadmin

Klant

Bedrijfsschool (van TOP 30 in de ranglijst van Financial Times)

  • UITDAGING
  • OPLOSSING
  • RESULTAAT
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Met meer dan 300 werknemers was het een uitdaging om snel de juiste persoon te vinden, erachter te komen in welke afdeling hij zit en om snel contact met hem op te nemen, omdat er geen centraal adresboek was.

Het werk aan documenten was ook niet gecentraliseerd; ze werden opgeslagen op een server en samenwerking vond plaats via e-mails, wat zeer tijdrovend en ineffectief was. Omdat processen niet werden opgezet waren sommige acties bovendien onnodig repetitief, wat betekent dat dubbel werk moest worden gedaan. Een PR-afdeling moest bijvoorbeeld soortgelijke aankondigingen op het interne portaal en de officiële openbare website publiceren, waarvoor er twee afzonderlijke processen waren en hetzelfde nieuws moest in beide processen worden goedgekeurd, wat onnodig was omdat een PR-manager in werkelijkheid slechts één keer de beslissing over de publicatie neemt.

Het werd cruciaal om een moderne, responsieve en zeer collaboratieve werkomgeving te bouwen.

Het management van de universiteit heeft besloten om SharePoint Online en Office 365 in te stellen en lokale AD met Azure-tenant te integreren. Ze besloten ook om het proces van nieuwspublicatie te stroomlijnen: synchronisatie, goedkeuring, distributie van artikelen op de officiële website en het interne bedrijfsportaal.

  • Creëren van Organisatieschema. SharePoint Online en de bestaande AD werden gesynchroniseerd
  • Er is een telefoonboek toegevoegd. Het telefoonboek ondersteunt zoeken op naam, telefoonnummer en functie
  • Opzetten van de samenwerking met nieuws en aankondigingen:
    • Nieuws- en aankondigingssecties zijn in SharePoint Online gemaakt
    • Rollen en toegang zijn ingesteld: contentmanager (maakt publicaties), PR-editor (bewerkt, keurt de publicaties goed)
    • SharePoint Teams voor samenwerking zijn opgezet om de werkstroom te ondersteunen: contentmanager maakt een bestand voor een aankondiging of een nieuws –> in dit bestand vult de werknemer de vooraf gedefinieerde verplichte velden in, zoals Naam, Over het evenement, Over de spreker, Locatie, Tijd etc. –> Zodra het bestand is voltooid klikt de manager op “Verzenden” –> Zodra het bestand is verzonden ontvangt de PR-manager een e-mail met de melding dat een nieuwe aankondiging is toegevoegd –> De PR-manager controleert de aankondiging en bewerkt deze indien nodig. PR-managers hebben ook extra velden voor SEO-promotie, zoals KEYWORDS (trefwoorden), meta DESCRIPTIONS (metabeschrijvingen), TITLE (titel), Tags die niet beschikbaar zijn voor contentmanagers –> Laatste stap – de PR-manager klikt op “Gepubliceerd”, de aankondiging wordt vervolgens gepubliceerd op de officiële universitaire webpagina, wordt weergegeven in het gedeelte ‘Evenementen deze week’ op de website en wordt opgeslagen in de beheerdersgedeelte van de website. Nadat de aankondiging is gepubliceerd, kan het bestand alleen door PR-managers worden bewerkt.
  • SharePoint Online bedrijfsportaal werd de belangrijkste inforuimte, waar alle werknemers naar een collega kunnen zoeken waarmee ze in contact willen komen, evenals naar andere organisatorische informatie
  • Tijd voor het publiceren van nieuws op de universitaire website en het interne bedrijfsportaal werd verkort van 2 dagen tot 3-4 uur
  • User profile
  • Search for people
  • Search for people
  • Team contacts
  • GSoM news page

Read more

30
aug
SharePoint-for-a-DMSSharePoint 2019 Documentenarchief

SharePoint 2019 Documentenarchief

SharePointadmin

Klant

Russisch exploratie- en mijnbouw bedrijf

  • UITDAGING
  • OPLOSSING
  • RESULTAAT
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Een exploratie- en mijnbouwbedrijf met een hoofdkantoor en in verschillende regio’s verspreide mijnterreinen, honderden werknemers en tientallen aannemers moet elke maand honderden contracten en andere documenten verwerken.

Het bedrijf werkte 10 jaar zonder documentbeheersysteem. Gedurende deze tijd is het aantal documenten gegroeid tot honderdduizenden bestanden van meer dan 5 TB. Alle documenten werden opgeslagen in een gedeelde bestandsruimte.

Deze bestandsopslag had zeer beperkte mogelijkheden voor zoeken, classificatie van bestanden, instellingen voor toegangsrechten. Het resultaat was dat er inefficiënt werd gewerkt en kostte veel meer tijd dan nodig.

Er werd besloten om een nieuw bedrijfsportaal te creëren dat de interne processen van documentenstroom, opslag en organisatie van bestanden zal verbeteren en de zoekopties voor documenten zal vereenvoudigen en uitbreiden.

Er werd besloten om een bedrijfsportaal op het SharePoint 2019-platform te bouwen dat zal worden gebruikt als een archief en een documentbeheersysteem. Het portaal is bedoeld voor gebruik door zowel werknemers van de organisatie en haar filialen, als voor interactie met externe contractanten (indien een passende toegang wordt gegeven).

Het documentenarchief op het portaal is gestructureerd in de vorm van projecten. Alle documenten die op het portaal zijn opgeslagen zijn gegroepeerd per project, documenttype of aannemer, waarop/op wie ze betrekking hebben.

Het SharePoint-portaal heeft een enkel toegangspunt, waaruit de gebruiker naar alle andere sub-websites en mappen kan gaan. Tegelijkertijd is elke sub-website direct toegankelijk, waarbij de hoofdsite wordt omzeild, door het adres in te voeren. Deze sub-websites slaan alle documentatie op die betrekking heeft op een bepaald project.

Om documentenopslag op elke website te organiseren zijn documentbibliotheken aangemaakt. Elke bibliotheek komt overeen met:

  • De werkrichting van de afdeling (voor de technische afdeling van de projectsite);
  • De aannemer (voor de financiële en juridische afdelingen van de projectsite);
  • Het documenttype of de aannemer (voor de sub-websites).

Het adresboek van de werknemer gebruikt informatie uit de standaard gebruikersprofielen in het bedrijfsdomein. Update van profielgegevens en de organisatie van de toegang tot het portaal vindt plaats door de synchronisatie met het bedrijfsdomein.

Om de opslag van documenten te systematiseren en het werk ermee te vereenvoudigen werden verschillende documentsoorten op het portaal gedefinieerd. De documentsoort is een verplicht metadataveld bij het uploaden van materialen op het portaal. Om de classificatie van de documenten te verfijnen, het zoeken en het volgen van de status te verbeteren werden aanvullende metagegevens van het document verstrekt. Bij het uploaden van elk document kan de gebruiker de waarden voor deze velden specificeren – attributen. Indien nodig kunnen deze attributen eenvoudig door gebruikers worden bewerkt. Met behulp van deze attributen kunnen documenten snel worden gevonden door gebruik te maken van de zoekfunctie.

Er werd een mogelijkheid geboden om gerelateerde documenten in het systeem te volgen. Voor het gemak van het werken met documenten worden gerelateerde documenten als resultaat van een zoekopdracht aan gebruikers gepresenteerd.

Er is een gedeelde toegang tot documenten en meldingen geïmplementeerd: gebruikers kunnen met anderen zowel bepaalde documenten als hele mappen delen. Toegang kan worden verleend aan zowel bepaalde gebruikers als hele groepen gebruikers. Toegang kan het recht geven alleen op het lezen of op het lezen en bewerken. Toegang tot websites en bibliotheken wordt alleen verleend aan portaalbeheerders.

De zoekopdracht was georganiseerd in twee vormen: standaard en geavanceerd. De Standaard vorm maakt het mogelijk om documenten op naam van het document en op tekst in het document te vinden. In de vorm van Geavanceerd zoeken kunnen de volgende zoekcriteria worden toegepast: naam van de aannemer (indien gespecificeerd); details van de overeenkomst (indien aangegeven); het jaar van het document (indien aangegeven); het documenttype.

Om veel grote documenten op te slaan en de indexering en het zoeken hiervan te versnellen werd een Blob-storage gecreëerd

Omdat het systeem uit vele componenten bestaat en veel wordt gebruikt werd besloten om een serverfarm op te zetten. Op dit moment zijn er 3 servers, één wordt gebruikt voor de database, twee andere zijn voor SharePoint. De farm is schaalbaar ontworpen. Zodra het bedrijf besluit om al zijn documenten naar dit nieuw systeem over te dragen, zal het mogelijk zijn om het systeem uit te breiden naar 5-6 servers, waarbij één van de servers verantwoordelijk kan zijn voor het indexeren van documenten en dus het zoeken versnelt.

Informatie over het SharePoint portaal:

  • Momenteel zijn er 60-80 hoofdgebruikers van het systeem. Er kunnen echter ongeveer 300 mensen toegang ertoe hebben. Het portaal is zo ontworpen dat het in de toekomst kan worden geschaald
  • Enkele tientallen aannemers hebben toegang tot bepaalde bibliotheken van het portaal
  • Het totale aantal documenten is ongeveer 500.000, de meeste daarvan zijn grote gedetailleerde overeenkomsten van 30-50 Mb
  • De totale data-omvang in het nieuwe systeem is 1,5 TB, maar in de toekomst wordt de resterende 3,5 TB daar ook naar overgedragen
  • SharePoint 2019
  • SharePoint 2019
  • SharePoint 2019
  • SharePoint 2019
  • SharePoint 2019
  • SharePoint 2019
  • SharePoint 2019
  • Sharepoint Server Farm

Read more

26
nov
hr-sharepoint-trainings-home-featuredBedrijfsportaal. HRM-trainingen

Bedrijfsportaal. HRM-trainingen

SharePoint, UI-designadmin

Klant

Een bekende telecommunicatieholding die een breed scala aan diensten aanbiedt, waaronder breedband- en mobiele internettoegang, telefonie en digitale televisie

    Empty tab. Edit page to add content here.

    Als onderdeel van het updaten van het bedrijfsintranetportaal en het overgaan naar SharePoint Server 2013 (zie het profiel Telecom.Enterprise-Portal.Services-Branding) was de klant van plan om enkele van zijn interne zakelijke services op basis van SharePoint te automatiseren. 

    Een van deze services was met name een HRM-module voor de interne opleiding van medewerkers. Deze service biedt gebruikers een reeks trainingen van interne en externe providers. Bij gebruik van deze service kan de medewerker aanmelden en een verzoek indienen voor cursussen die voor hem beschikbaar zijn, zijn eigen opleidingskalender plannen, trainingen volgen en beoordelen enz.  

    De belangrijkste functies van deze service zijn als volgt: 

    • Beheren van het opleidingscatalogus en de opleidingskalender; 
    • Aanmelden voor trainingen door medewerkers van het bedrijf, planning van een persoonlijke opleidingskalender 
    • Bedrijfscoach: training houden 
    • Medewerker: training volgen 
    • Medewerker: training beoordelen 
    • Coach: medewerker beoordelen 
    • Bekijken van de geschiedenis van trainingen en informatie over het volgen daarvan door bepaalde medewerkers 
    • Opstellen en bekijken van opleidingsrapporten  

    Een aparte taak tijdens de ontwikkeling van de service was het aanpassen van de gebruikersinterface in overeenstemming met de algemene huisstijl en het Brandbook van het bedrijf. 

    Read more

    27
    jun
    Automobile-company sharepoint hr-portalAutodealer.  SharePoint. HR-portaal: aanvragen en diensten

    Autodealer. SharePoint. HR-portaal: aanvragen en diensten

    SharePoint, UI-designadmin

    Klant

    Een groep van bedrijven die 5 officiële dealers van toonaangevende automerken verenigt. Deze is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe en gebruikte auto's.

    • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
    • OPLOSSING
    • RESULTATEN
    • SCHERMAFBEELDINGEN

    Aanvankelijk was dit project erop gericht om de HR-afdeling van verschillende routinewerkzaamheden te ontlasten: het bestellen van verklaringen, het ontvangen van loonstroken, het bestellen van kantoorartikelen en visitekaartjes, aanvraagformulieren, het informeren van werknemers over wijzigingen in bedrijfsregels, materialen voor aanpassing van nieuwe werknemers en nog veel meer.  

    Vóór de start van het project werd besloten medewerkers te enquêteren om erachter te komen welke bestaande problemen er zijn en wat zij van een bedrijfsportaal verwachten. We ontvingen veel feedback en het werd duidelijk dat het project dient uitgebreid te worden. Met ondersteuning van de HR-afdeling werd deze uitbreiding op het topmanagement niveau van het bedrijf goedgekeurd.  

    Van onze kant hebben wij, ISDK, onze ervaring en ontwikkelde portaal-oplossingen gedeeld: welke services het meest gevraagd bij andere bedrijven zijn, welke eventuele problemen kunnen er optreden, wat dient als eerste te worden gelanceerd en welke taken kunnen worden uitgesteld. Als gevolg hiervan werd samen met het functionele team van de klant een uitgebreid oplossingsconcept gevormd en werd het project gestart.

    Tijdens het pilootproject (in één afdeling van het bedrijf) werden de volgende taken uitgevoerd:  

    • Nieuwsfeed, evenementenkalender, telefoongids, verjaardagen van medewerkers 
    • Persoonlijke pagina’s van werknemers en pagina’s van afdelingen 
    • Service voor boeking van spreekkamers 
    • Services voor aanvragen (documenten, kantoor, uittreksels, verlof, verklaringen) 
    • Module voor enquêtering en stemming 
    • Platform voor bespreking van bedrijfsevenementen en thematische blogs (gezondheid, reizen, vrijwilligerswerk, zelfontwikkeling) 
    • Bedrijfskennis database (pakket voor nieuwe medewerker, voorbeelden van aanvragen, beschrijving van procedures en contacten van verantwoordelijke personen, bibliotheek met zakelijke literatuur) 
    • Ideeënuitwisseling: elke medewerker kan zijn ideeën over verbetering van het werk van het bedrijf of het bedrijfsleven delen. 

    Sommige modules vereisten ontwikkeling op maat, maar de meeste delen van de functionaliteit werden gerealiseerd met behulp van de standaardfuncties van het SharePoint-portaal (gratis versie van Foundation) en modulaire blokken van ons bedrijf (oplossingen: “ISDK-portaal: SharePoint – HR-services“ en “ISDK-portaal: SharePoint – elektronische aanvragen“). Er was maximaal gebruik van standaardfunctionaliteit nodig om de implementatiekosten te optimaliseren en de termijn tot het starten van proefgebruik te verkorten.

    Op basis van de resultaten van de eerste projectfase ging het portaal live voor pilootgebruik. Enkele maanden gebruik toonden voordelen, evenals gebieden voor verdere verbetering zowel vanuit technisch als vanuit zakelijk oogpunt. Met name is het aantal niet-standaard vragen aan de helpdesk en rechtstreeks aan de boekhoudafdeling van het bedrijf met betrekking tot berekening van vakantiedagen en verlening van verlof, bestelling van kantoorartikelen en goederen, visitekaartjes enzovoort aanzienlijk verminderd. Naar schatting met 25-30%.  

    Een ander positief punt is de vermindering van de gemiddelde verwerkingstijd van aanvragen tot 30-60 minuten in de halfautomatische modus, terwijl het eerder tot enkele dagen kon duren. De secties, waar medewerkers vaak gevraagde informatie kunnen downloaden – van marketing en technisch materiaal tot bedrijfsbeleid en instructies – werden erg populair. Het totale aantal documenten dat in de eerste paar weken van de portal is geüpload en gedownload bedroeg meer dan 200 items, wat wijst op een grote vraag naar een dergelijke centrale bestandsopslag.  

    Daarbij waren ook de bijzonderheden aangegeven die wijzen op de noodzaak voor verdere ontwikkeling van bedrijfsprocessen binnen het bedrijf en technische ondersteuning voor het realiseren ervan. Sommige bedrijfsprocessen vereisen met name een diepere integratie van afzonderlijke IT-systemen van het bedrijf. Het betreft allereerst de integratie met het boekhoudsysteem (1S), evenals met de systemen voor het bijhouden en beheren van verkoop en klanteninformatie. Dit geldt in het bijzonder voor de aggregatie van informatie voor het management van het bedrijf.

     

    • hr-portal-sharepoint
    • hr-sharepoint-portal-new-employee
    • hr-portal-sharepoint
    • hr-portal-sharepoint-application

    Read more

    27
    jun
    sharepoint-bi-reportingSharePoint Integratie, Rapportering en BI

    SharePoint Integratie, Rapportering en BI

    Integratie, SharePointadmin

    Klant

    Een groep van bedrijven die 5 officiële dealers van toonaangevende automerken verenigt

    • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
    • OPLOSSING
    • RESULTATEN
    • SCHERMAFBEELDINGEN

    Het topmanagement van de onderneming van de klant had behoefte aan een systeem van verslaggeving en BI voor elke van zijn afdelingen (verkoop van nieuwe auto’s, gebruikte auto’s, diensten) en ook aan de mogelijkheid om de informatie per bepaalde merken (automerken) te krijgen. Het idee van het managementteam was om met behulp van een dergelijk systeem de transparantie en de kwaliteit van managementbeslissingen te verhogen.  

    In de eerste fase werd besloten om een uniform datamodel te ontwikkelen en het opstellen van 7 financiële verslagen te automatiseren. Het totale volume van analytisch werk, inclusief verschillende slicings en detaillering, zal ongeveer 20 verschillende vormen omvatten. Het opstellen van verslagen vereiste ook de integratie van gegevens van interne accountantdatabases. 

     

    De tweede fase voorzag in het verplaatsen van alle verslagen naar een nieuw systeem op basis van het interne SharePoint-portaal (gratis versie van Foundation), het leren van specialisten van de financiële afdeling om complexe verslagen met verschillende slicings en gegevensdiepte zelfstandig op te maken.  

    In de derde fase ging het over het instellen van tools voor prognose en analyse van verkoop en geplande kosten, evenals over het bieden van de mogelijkheid om de redenen te analyseren, waarom de geplande situatie van de werkelijke situatie voor afgelopen perioden afwijkt. 

    Tijdens het pilootproject werden de volgende taken uitgevoerd:  

    • Ontwikkeling van een gegevensmodel voor de volgende vakgebieden: financiën, verkoop, inclusief gegevens per afdeling en per merk, HR (loonadministratie) 
    • Aansluiting van de volgende gegevensbronnen: 1S Boekhouding, 1S Lonen en personeelsbeheer, interne verkoopdatabases voor elke merkafdeling 
    • Ontwikkeling van uniforme procedures en bedrijfsregels voor data-integratie en –aggregatie 
    • Automatisering van het opmaken van documenten – genereren van verslagen en BI volgens een schema of op aanvraag van medewerkers 
    • Implementatie van een kostenprognosemodule 

    De pilootmodule – het gebruikersgedeelte daarvan – is ontwikkeld als onderdeel van het SharePoint-portaal. De technische implementatie is echter niet afhankelijk van de bijzonderheden van het platform en, indien nodig, kan de module als zelfstandige webapplicatie werken. 

    De resultaten van het project zijn als volgt: 

    • 4 hoofdanalyseverslagen en 15 hulpvormen die verschillende slicing van gegevens en detaildiepte werden ontwikkeld en in pilootgebruik genomen; 
    • Eerder werden verslagen eenmaal per maand op een bepaalde datum gegenereerd. Nu heeft het management van het bedrijf een analysetool ontvangen die dagelijks voor hen beschikbaar is en het mogelijk maakt om analyses op elke datum te maken, met elke slicing en diepte van gegevens (in het kader van het gedefinieerde model) 
    • Er is een prognoseanalysetool voor de verkoop en de werkelijke kostprijs van servicewerkzaamheden ontwikkeld; 
    • Vermindering van de tijd voor voorbereiding van verslagen maakte het mogelijk om ongeveer 80 manuren per maand te besparen 
    • sharepoint-bi-reporting-dashboard
    • sharepoint-bi-reporting-diagrams
    • sharepoint-bi-reporting-trends

    Read more

    27
    jun
    SharePoint Tablet-App-featuredSharePoint Tablet App

    SharePoint Tablet App

    Maatwerkontwikkeling, Mobiele oplossingen, SharePoint, UI-designadmin

    Klant

    Een bekende telecommunicatieholding die een breed scala aan diensten aanbiedt, waaronder breedband- en mobiele internettoegang, telefonie en digitale televisie

    • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
    • OPLOSSING
    • RESULTATEN
    • SCHERMAFBEELDINGEN

    Het management van het bedrijf van de klant was al lang geïnteresseerd in de mogelijkheid om een hoog niveau centrum voor integratie van project- en procestaken te creëren. Naast de integratie zelf wilde het topmanagement tools hebben voor een eenvoudige visualisatie van geaggregeerde informatie en het snelle beheer (taaktoewijzing, commentaar, bijlagen).  

    In het kader van de upgrade van de bedrijfsintranetportaal en de overgang naar SharePoint Server 2013 (zie het profiel Telecom.Enterprise-Portal.Services-Branding) was de klant van plan om sommihe van zijn interne zakelijke services te automatiseren.  

    Een van deze services was met name een module voor integratie van investeringsplanning, technische projecten en facturering. De belangrijkste zakelijke gebruikers van deze service zijn topmanagers van het bedrijf. De complexiteit van de module werd bepaald door de noodzaak om in één informatieruimte gegevens uit verschillende systemen te integreren, welke technisch en logisch vanuit het oogpunt van de onderliggende bedrijfsmodellen hiervoor niet waren bedoeld.  

    Naast de integratiee voorzag het project als tweede hoofddoel in de ontwikkeling van een lichte mobiele client voor het topmanagement van het bedrijf. Het idee was om alle belangrijke informatie over lopende projecten en hoog niveau taken verzamelen en aggregeren. Topmanagers wilden een analysetool krijgen die via tablets en breedformaatapparaten toegankelijk was.

    Om gestelde doelen te bereiken, werden in het kader van het project de volgende taken uitgevoerd: 

    • Integratie en aggregatie van gegevens van ongelijksoortige IT-systemen 
    • Oprichting van één taakcentrum op basis van het Microsoft SharePoint bedrijfsportaal  
    • Ontwikkeling van een tool voor visualisatie en monitoring van belangrijke programma’s en projecten en KPI daarvan 
    • Ontwikkeling van een mobiele client voor tablets en breedbeeldapparaten, waarmee belangrijke aggregators en KPI’s op dashboards kunnen worden weergegeven en een snelle taaktoewijzing kan worden gemaakt 

    De technische realisatie van de tabletoplossing is gedaan met behulp van het HTML5-applicaties van Devexpress Devextreme (https://js.devexpress.com/). Dit platform is in feite een grote set JS/HTML-componenten die speciaal zijn voorbereid voor het maken van interactieve en lichte webapplicaties, welke geschikt (responsief) zijn voor zowel gewone laptops als ook voor mobiele apparaten en tablets.  

    We hebben de volgende componenten van deze set gebruikt: 

    • DataGrid 
    • Charting Widgets 
    • UI Widgets (basiselementen voor het bouwen van UI-interfaces)  

    Gegevensuitwisseling en werklogica van HTML5-componenten is standaard – oproep (meestal asynchroon) van externe webservices gehost op de SharePoint-portaal van het bedrijf. 

    De ontwikkelde oplossing maakte het mogelijk om 3 belangrijke, maar voorheen volledig afzonderlijke bedrijfs-IT-systemen te integreren. Het systeem voorzag top– en middenmanagers van één tool voor het analyseren en beheren van ontwerp- en technische taken. In total controleert het system meer dan 200 projecten en programmataken.  

    De ontwikkelde mobiele client voor tablets bevat dashboards voor geaggregeerde ontwerpinformatie: doelgericht KPI’s en deadlines, actuele statussen en belangrijke problemen met de mogelijkheid om snel taken toe te wijzen. De gemiddelde responstijd van een mobiele applicatie met een stabiele internetverbinding is niet meer dan 1 seconde. 

    Ongeveer 20 topmanagers en leiders van het bedrijf, inclusief zijn president, gebruiken dit systeem. 

    • SharePoint Tablet-App Tasks
    • SharePoint Tablet-App
    • SharePoint Tablet-App KPI
    • SharePoint Tablet-App Projects

    Read more

    28
    mei
    SharePoint-BIEnergiebesparingsprogramma. Analyse, ontwerp en integratie

    Energiebesparingsprogramma. Analyse, ontwerp en integratie

    Analyse en ontwerp, Integratie, SharePointadmin

    Klant

    een Russisch verticaal geïntegreerd oliebedrijf

    • ACHTERGROND
    • OPLOSSING
    • RESULTATEN
    • SCHERMAFBEELDINGEN

    Bij de klant wordt vele jaren planmatig gewerkt aan een efficiënter gebruik van resources in de ondernemingen die deel van het bedrijf uitmaken. Daarvoor werd een speciaal energiebesparingsprogramma goedgekeurd en geïmplementeerd, de uitvoering waarvan bestaat uit het regelmatig monitoren en analyseren van de energiebesparende maatregelen bij de dochterondernemingen.  

    Er werd een speciaal multitier IT-systeem ontwikkeld om het werk van dit programma in verschillende fasen te ondersteunen en te systematiseren.  

    De complexiteit van de oplossing wordt bepaald door de noodzaak om alle programma’s voor energiebesparing en efficiencyverhoging bij elke dochteronderneming te integreren door deze te koppelen op het niveau van het hoofdonderneming van het bedrijf, waar definitieve beslissingen worden genomen over de coördinatie van bepaalde maatregelen en de status van de uitvoering daarvan wordt opgevolgd. 

    Vanuit technisch oogpunt moesten de volgende zeer complexe taken worden uitgevoerd om te zorgen dat de zakelijke functies van het systeem werden uitgevoerd: 

    • Het bouwen van een algemeen databus voor bedrijfsgegevens om een gegarandeerde interactie tussen het moederbedrijf en de dochterondernemingen daarvan te waarborgen; 
    • Het implementeren van gebruikerstools voor goedkeuring van programma’s en monitoring van de realisatie ervan op het SharePoint-portaal van het bedrijf; 
    • Het creëren van visuele tools voor verslaglegging en analyse (Reporting and BI) met behulp van de gespecialiseerde tools van de marktleiders, zoals QlikView of producten met vergelijkbare mogelijkheden. 

    ISDK was vanaf de tweede uitvoeringsfase als aannemer bij dit project betrokken, toen afzonderlijke onderdelen van het systeem in de dochterondernemingen werden geïmplementeerd. Maar de implementatie ervan vond afzonderlijk plaats, zonder een algemeen logisch, structureel en informatiemodel te gebruiken. De geïmplementeerde modules zorgden niet voor de uitvoering van uniforme bedrijfsfuncties in het hele bedrijf.  

    Bij de realisatie van de tweede fase van het systeem – op het niveau van het hele bedrijf – kregen de volgende taken een hoge prioriteit: 

    • analyse en beschrijving van reeds bestaande processen (as-is), 
    • formulering en goedkeuring van zakelijke vereisten voor de realisatie op bedrijfsniveau (to-be), 
    • uitwerking van een logische, informatieve en structurele architectuur van de oplossing, 
    • formulering van gedetailleerde functionele en technische vereisten voor de hoofdcomponenten van het toekomstige systeem: 
      • databus 
      • SharePoint-portaal, 
      • op QlikView gebaseerde Reporting & BI tools. 

    Het projectteam bestond uit 15 mensen – bedrijfs– en systeemanalisten (inclusief 3 medewerkers van ISDK), architecten van databus voor bedrijfsgegevens, workflowprocessen op basis van SharePoint (lead architect was van ISDK), ontwikkelaars en specialisten in QlikView en integratie ermee (inclusief een ontwikkelaar van ISDK). 

    Op basis van de resultaten van de analyse– en het ontwerp in de tweede fase van het project hebben onze specialisten (ISDK) samen met de algemene aannemer de volgende taken uitgevoerd: 

    • Er werd een functionele en systeemanalyse uitgevoerd die resulteerde in een set documenten met de beschrijving van processen en modellen van AS-IS en TO-BE; 
    • In totaal is het systeem ontworpen voor het werk van meer dan 2.000 werknemers van het bedrijf met de functionaliteit verdeeld in verschillende toegangsniveaus; 
    • Voor de ontwikkeling van bedrijfsprocessen en de bijbehorende functionele, logische en datamodellen werd de ARIS–methodiek (Architecture of Integrated Information Systems) gebruikt; 
    • Diagrammen van AS-IS en TO-BE-modellen zijn ook gemaakt volgens de ARIS-methodiek, er zijn meer dan 150 modellen van verschillende typen ontwikkeld; 
    • Er zijn interfaces ontworpen voor gegevensuitwisseling tussen de bedrijfsdatabus en de systeemmodules die in de dochterondernemingen werden ingezet; 
    • In de pilootmodus is de module ontworpen en geïmplementeerd voor de visualiatie en het beheer van energiebesparingsprogramma’s in de hoofdonderneming op het bedrijfs SharePoint-portaal; 
    • In de pilootmodus werden ook werkzaamheden uitgevoerd voor de integratie van QlikView-analysetools en de SharePoint-gebruikersomgeving. 
    • Business-Analysis-for-SharePoint-BI-EPC
    • Business-Analysis-for-SharePoint-BI-flow
    • Business-Analysis-for-SharePoint-BI-components

    Read more

    21
    apr
    sharepoint-portal-flexibleZakelijk SharePoint-portaal. HR-trainingen

    Zakelijk SharePoint-portaal. HR-trainingen

    Integratie, Maatwerkontwikkeling, SharePointadmin

    Klant

    Aziatische machinebouwer

    • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
    • OPLOSSING
    • RESULTATEN
    • Screens

    Als onderdeel van de ontwikkeling van het zakelijke SharePoint-portaal van het bedrijf en de implementatie van de HRM- functionaliteit werd besloten om een gespecialiseerd trainingsbeheersysteem te ontwikkelen. 

    Het bedrijf organiseert regelmatig trainingen, opleidingen en opfriscursussen. 

    De beslissing om het onderwijsproces op het bedrijfsportaal te beheren was een natuurlijke voortzetting van de uitbreiding van de services die het bedrijf aan zijn werknemers biedt. 

    Het doel van de serviceontwikkeling was om informatie over alle trainingen van het bedrijf op één plaats te verzamelen en om het proces van het volgen van cursussen door werknemers te organiseren. 

    Bovendien biedt de service de mogelijkheid om een opleidingsschema bij te houden, zich voor de dichtstbijzijnde trainingsactiviteiten in te schrijven en (als een afzonderlijke rol van werknemers – coaches) om cijfers aan werknemers te geven die een bepaalde training hebben gevolgd. 

    Een onderscheidend kenmerk van de service zijn de volgende vereisten: 

    • Beheer van het opleidings- en trainingsschema. 
    • Registratie voor komende opleidingen. 
    • Goedkeuring door de werknemersmanager van deelname aan trainingen. 
    • Mogelijkheid tot de beoordeling van opleidingsresultaten van medewerkers (de cijfers worden door de trainer van deze cursus gegeven). 
    • Persoonlijke trainingskaart voor werknemers met informatie over voltooide, actieve en toekomstige trainingen. 

    In het kader van het project werden de volgende werkzaamheden uitgevoerd: 

    • Ontwikkeling van de architectuur, het functionele en grafische ontwerp van het systeem. Resultaat: functionele UML-diagrammen en mockups voor de gebruikersinterface; 
    • Implementatie van trainingsformulieren (InfoPath Forms); 
    • Import van de bestaande trainingscatalogus uit een afzonderlijke database; 
    • Configuratie van toegangsrechten tot de trainingscatalogus: wijzigingen kunnen alleen door beheerders en trainers worden aangebracht; 
    • Ontwikkeling van trainingsgegevenskaart van werknemers (asp.net, JavaScript en webservices). De kaart maakt volledig gebruik van ajax technologie zonder de pagina opnieuw te laden; 
    • Ontwikkeling van een trainingsschema met behulp van een standaard SharePoint-functionaliteit; 
    • Ontwikkeling van een goedkeuringsproces met gebruik van SharePoint Workflow; 
    • Ontwikkeling van de functie voor de beoordeling van trainingsresultaten, waarbij de coach cijfers aan deelnemers na voltooiing van de training geeft. Deze cijfers worden in een persoonlijke gegevenskaart van de werknemer geregistreerd; 
    • Ontwikkeling van gebruikers- en beheerdersdocumentatie; 
    • Opleiding van het sleutelpersoneel van de klant; 
    • Het systeem werd volledig getest, proefgedraaid en in de volledige productiemodus gezet. 

    Het systeem werd in het najaar 2013 in het bedrijfsportaal geïmplementeerd. Het systeem maakte het mogelijk om een systemische en regelmatige opleiding van meer dan 700 medewerkers van het bedrijf te organiseren, waardoor lijnmanagers en 

    HR-specialisten een handige tool kregen voor het bewaken en beheren van het proces. Het systeem bevat nu meer dan 100 verschillende trainingscursussen op de interne werkgebieden van het bedrijf. 

    Medewerkers hebben in totaal meer dan 2.500 cursussen met succes voltooid en de totale opleidingstijd bedroeg meer dan 30.000 manuren. 

    • SP-portal-course
    • SP-portal-employee-profile
    • SP-portal-trainings-catalog

    Read more

    21
    apr
    SP-portal hr-reportsZakelijk SharePoint-portaal. HR rapporten

    Zakelijk SharePoint-portaal. HR rapporten

    Integratie, Maatwerkontwikkeling, SharePointadmin

    Klant

    Aziatische machinebouwer

    • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
    • OPLOSSING
    • RESULTATEN
    • SCHERMAFBEELDINGEN

    Als onderdeel van de ontwikkeling van het zakelijke SharePoint-portaal van het bedrijf en de implementatie van de HRM-functionaliteit werd besloten om een rapportagesysteem te ontwikkelen met de mogelijkheid om gedetailleerde werknemersgegevens te downloaden. 

    Het doel van de serviceontwikkeling was om gebruikers de mogelijkheid te bieden rapporten te genereren met behulp van verschillende filters en gegevensweergaven. 

    Bijzonder kernmerken van de module: 

    • Een groot aantal rapporten; 
    • Geen mogelijkheid om vereiste gegevensaggregatie te implementeren met behulp van standaard SharePoint-hulpmiddelen; 
    • Berekende velden in de rapporten afhankelijk van bepaalde regels en voorwaarden. 

    In het kader van het project warden de volgende rapporten geïmplementeerd: 

    • Register van werkboekjes 
    • Werknemers met de proeftijd 
    • Ziekteverzuimen 
    • Werknemersdocumenten 
    • Salariswijzigingen 
    • Zakenreizen 
    • Ziektekostenverzekering 
    • Werklocatie 
    • Vakanties 
    • Gevolgde trainingen 
    • Arbeidsovereenkomsten 
    • Burgerlijke staat van de medewerker 
    • Algemeen maandelijks rapport 
    • Personeelslijst 
    • Berekening van overgebleven vakantiedagen 

    Kenmerken van de technische implementatie: 

    • Module is gebaseerd op het SQL Server Reporting Services platform; 
    • Voor het invullen van de rapporten met gegevens is een speciale webservice ontwikkeld die naar de gevraagde informatie op de server zoekt. Bij het openen van rapporten roept het Reporting Services-platform bepaalde webservicemethoden op, waarbij de in het rapport gespecificeerde parameters worden doorgegeven. De methode verzamelt en aggregeert gegevens in de vereiste vorm en zendt de gegevens terug in xml-formaat; 
    • Het klantgedeelte van het systeem gebruikt deze gegevens om rapporten voor eindgebruikers te maken. 

    De ontwikkeling en implementatie van rapportage voor de HRM-module resulteerden in meer dan 20 rapporten van verschillende complexiteit. Als onderdeel van de nieuwe module werd het mogelijk om informatie te verzamelen en rapporten te ontvangen over meer dan 700 werknemers van het bedrijf. 

    • SharePoint portal hr-reports
    • SharePoint portal hr-reports
    • SharePoint portal hr-reports

    Read more

    • 1
    • 2

    Categorieën

    • Nieuws
    • Tech stories
    • eCommerce

    Populaire onderwerpen

    abonnementen Adjust Azure B2B België berlinexpo Business Intelligence certificaat chatbots COVID-19 CRM dataveiligheid DevExpress XAF DPD Dynamics365 ecommerce events gegevensbescherming integratie Linux marketingtools Microsoft Mobiele marketing Moodle MVP nonprofit nopCommerce nopCommerceDays omnichannel Open source plugin POS regelgeving RPA SharePoint Snowplow SQL Server Store setup veiligheid web-applications web analyses
    • Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatiseringHoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
      Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
      15 SEP 2021 · admin
    • Digitalisering van B2B verkoop en marketingDigitalisering van B2B verkoop en marketing
      Digitalisering van B2B verkoop en marketing
      10 AUG 2021 · admin
    • Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruikenBasis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
      Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
      16 JUN 2021 · admin
    • Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgevingGegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
      Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
      22 APR 2021 · admin
    • Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van HarmanLearning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
      Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
      10 FEB 2021 · admin
    • Moodle: open source platform voor online lerenMoodle: open source platform voor online leren
      Moodle: open source platform voor online leren
      3 FEB 2021 · admin
    • Microsoft Power Virtual AgentsMicrosoft Power Virtual Agents
      Microsoft Power Virtual Agents
      28 JAN 2021 · admin
    • Microsoft Power AppsMicrosoft Power Apps
      Microsoft Power Apps
      19 JAN 2021 · admin
    • RPA met Power Automate DesktopRPA met Power Automate Desktop
      RPA met Power Automate Desktop
      4 JAN 2021 · admin
    • Microsoft Power AutomateMicrosoft Power Automate
      Microsoft Power Automate
      18 DEC 2020 · admin

    Projects and solutions implemented

    https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
    https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
    https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
    https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
    https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
    https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
    https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
    https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

    Neem contact met ons op

    logo

    “The only way to do great work is to love what you do” - Steve Jobs

    Zoeken op onderwerp

    .NET Core .NET Framework 1С Adjust Ajax Apache JMeter ARIS ASP.NET ASP.NET MVC Bootstrap Business Connectivity Services DevExpress DevExpress XAF DevExtreme ESB Google Geoservices Google Map InfoPath Java Message Service JavaScript JQuery Knockout.js Knockoutjs Microsoft Azure Microsoft Flow MS Active Directory MS SQL MS System Center Nintex Nintex Forms Nintex Workflow nopCommerce QlikView Reporting Services SharePoint Sharepoint Search Sharepoint workflow Snowplow Telerik UML Visual Studio Web Services Xamarin

    Projecten

    https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
    https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
    https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
    https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
    https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
    https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
    https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
    https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
    https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

    Contact

    • BENELUX (BELGIË, Antwerpen)
      +32 484 40 10 53

      VS Austin, TX
      +1 737 2413109

      DUITSLAND Berlijn
      +49 15207245286

      LETLAND Riga
      + 371-27869927

      RUSLAND Moskou


    • info@isdk.be
    • https://isdk.be
    • https://www.linkedin.com/company/isdk-benelux
    ISDK ©2010-2020
    X
    Uw project laten schatten?
    Vraag het aan !
    Versturen

    Alle rechten voorbehouden.

    ISDK-website maakt gebruik van cookies voor statistieken en inhoud. Meer informatie AANVAARDEN
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

    Necessary Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.