• Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
ISDK Benelux - Omnichannel and eCommerce retail solutions, CRM-marketing, Software development and IT-consultancy
  • NL
    • EN
    • DE
    • NL
  • Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
eCommerce abonnementeneCommerce abonnementen

eCommerce abonnementen: voordelen en beste producten om te verkopen

Het op abonnementen gebaseerde bedrijfsmodel wordt steeds populairder in eCommerce. Hoewel het veel voordelen biedt, is het misschien niet geschikt voor elk product en (nou ja, voor elk bedrijf) en vereist het een grondig aanpak in termen van planning en uitvoering.

In dit artikel gaan we dieper in op:

  • Belangrijkste voordelen die shoppers halen uit abonnementen
  • Belangrijkste voordelen voor eigenaars
  • Welk product te kiezen voor een abonnement

Laten we beginnen met het beantwoorden van de vraag wat is een eCommerce-abonnement? In vergelijking met traditioneel online winkelen biedt het eCommerce-abonnement klanten de mogelijkheid om terugkerende bestellingen te plaatsen met automatische betalingen. Dit model kan zowel klanten als ondernemers ten goede komen.

Waarom klanten ervoor kiezen om zich te abonneren

  • Tijd besparen. Kant-en-klare oplossingen voor sommige dagelijkse routines kunnen helpen om een groot deel van de hoofdpijn eromheen te verwijderen. Kledingdozen kunnen bijvoorbeeld afbeeldingen bevatten die suggereren hoe de items in een verpakking kunnen worden gedragen. Regelmatig geleverde boodschappen kunnen tijd vrijmaken voor iets belangrijkers. En dus, voor degenen die tijd belangrijker vinden dan geld, kunnen abonnementen ten goede komen.
  • Gemak. Sommige merken zijn lokaal niet beschikbaar, waardoor ze worden bezorgd en zo vaak als nodig is, is een goede factor voor mensen om zich aan te melden voor een abonnement.
  • Kortingen. Abonnementen zijn een geweldige tool voor het aanbieden van bonussen en kortingen. Er kan bijvoorbeeld een speciale prijs worden toegepast als een klant een bepaald aantal artikelen aanschaft. Waardevolle aanbiedingen maken shoppers gelukkiger. En tevreden klanten worden trouwe klanten. Het is dus een win-win situatie voor iedereen.
  • Opwinding. Het ontvangen van een gecureerde doos is als het geven van een cadeau aan jezelf. Shoppers genieten van deze persoonlijke aanpassing en het gevoel dat het speciaal voor hen bedoeld is.

Voordelen voor eigenaars

  • Geld besparen bij het werven van nieuwe klanten. Het behouden van bestaande klanten kost minder dan het aantrekken van nieuwe. Vanuit dit oogpunt zijn abonnementen uitstekend: klanten plaatsen een bestelling en blijven de goederen ontvangen zonder extra interacties. Dit betekent dat het bedrijf voornamelijk zal moeten uitgeven aan de eerste fasen van de conversietrechter. Verder werk gebeurt met klanten die al loyaal zijn.
  • Bedrijfsprocessen en resultaten worden gemakkelijker te voorspellen en te plannen. Bij terugkerende bestellingen weet u van tevoren wanneer producten geleverd moeten worden, dit geeft de mogelijkheid om voorraad, verpakking en verzending te optimaliseren. Dit maakt het ook gemakkelijker om inkomsten te voorspellen. Bovendien helpt het om de levenslange waarde van een klant te identificeren, wat een mogelijkheid betekent om de uitgaven voor marketing en bedrijfsontwikkeling te optimaliseren.
  • Betere cross-selling en up-selling. Aangezien u grotere kortingen kunt geven voor grotere dozen, is dit wellicht een goede gelegenheid om producten aan te bieden die doorgaans moeilijk te verkopen zijn. Dit kan ook een manier zijn om de aandacht te vestigen op nieuwe productcategorieën en in de toekomst interesse te wekken voor deze producten.

Producten die het meest geschikt zijn voor abonnementen

Bij het bedenken van soorten producten die het best op abonnementsbasis verkocht kunnen worden, is het vrij duidelijk dat het iets moet zijn dat mensen regelmatig nodig hebben. Producten die snel opgeraken of verslijten, zoals eten, drinken, schoonmaakproducten, cosmetica, voer voor huisdieren. Het kan ook iets zijn dat mensen graag regelmatig veranderen, zoals kleding, schoenen, accessoires, enz.

Abonnementsproducten kunnen worden onderverdeeld in drie soorten:

  • Bijvullen. Terugkerende levering van dezelfde of soortgelijke artikelen die regelmatig worden gebruikt (producten voor persoonlijke verzorging, goederen voor baby’s en huisdieren, kruidenierswaren, artikelen voor de gezondheidszorg). Tijdwinst is hier het belangrijkste aspect.
  • Verrassing. Levering van gecureerde dozen. Afwisseling en originaliteit van pakketten, een gevoel van nieuwsgierigheid zijn de drijfveren voor dit soort abonnementen.
  • Exclusiviteit. Toegang tot producten van topkwaliteit voor geselecteerde leden. Klanten hebben de mogelijkheid om items te ontvangen van limited editions of voordat de producten op de markt verschijnen. Dit kunnen kleding van modeontwerpers zijn, de nieuwste modellen van elektronica. Uniciteit is hier cruciaal.

Wat uw product ook is, u moet ervoor zorgen dat u het de moeite waard is om op regelmatig basis gekocht te worden. Voor de categorie ‘bijvullen’ is het misschien gewoon een uitstekende service die u levert. Terwijl dozen met zaken als kleding of accessoires zorgvuldige personalisatie vereisen en elke keer iets unieks voor de ontvanger betekeken. Het zou een langverwachte verrassing moeten zijn. Merken moeten de smaak van klanten blijven leren en elke keer zoeken naar manieren om de ervaring van de klant te verbeteren.

Overzicht

Abonnementen zijn een geweldig bedrijfsmodel met veel voordelen. Het vereist echter het kiezen van het juiste product en het constant monitoren van de feedback van klanten om aan de verwachtingen voor de service en de goederen zelf te voldoen of deze te overtreffen.

–
Heeft u een project in gedachten? Neem gerust contact met ons op om uw idee te bespreken.

OFFERTE AANVRAGEN

abonnementenecommerce

Categorieën

  • Nieuws
  • Tech stories
  • eCommerce

Populaire onderwerpen

abonnementen Adjust Azure B2B België berlinexpo Business Intelligence certificaat chatbots COVID-19 CRM dataveiligheid DevExpress XAF DPD Dynamics365 ecommerce events gegevensbescherming integratie Linux marketingtools Microsoft Mobiele marketing Moodle MVP nonprofit nopCommerce nopCommerceDays omnichannel Open source plugin POS regelgeving RPA SharePoint Snowplow SQL Server Store setup veiligheid web-applications web analyses
  • Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatiseringHoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    15 SEP 2021 · admin
  • Digitalisering van B2B verkoop en marketingDigitalisering van B2B verkoop en marketing
    Digitalisering van B2B verkoop en marketing
    10 AUG 2021 · admin
  • Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruikenBasis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    16 JUN 2021 · admin
  • Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgevingGegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    22 APR 2021 · admin
  • Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van HarmanLearning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    10 FEB 2021 · admin
  • Moodle: open source platform voor online lerenMoodle: open source platform voor online leren
    Moodle: open source platform voor online leren
    3 FEB 2021 · admin
  • Microsoft Power Virtual AgentsMicrosoft Power Virtual Agents
    Microsoft Power Virtual Agents
    28 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AppsMicrosoft Power Apps
    Microsoft Power Apps
    19 JAN 2021 · admin
  • RPA met Power Automate DesktopRPA met Power Automate Desktop
    RPA met Power Automate Desktop
    4 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AutomateMicrosoft Power Automate
    Microsoft Power Automate
    18 DEC 2020 · admin

Projects and solutions implemented

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Neem contact met ons op

logo

“The only way to do great work is to love what you do” - Steve Jobs

Zoeken op onderwerp

.NET Core .NET Framework 1С Adjust Ajax Apache JMeter ARIS ASP.NET ASP.NET MVC Bootstrap Business Connectivity Services DevExpress DevExpress XAF DevExtreme ESB Google Geoservices Google Map InfoPath Java Message Service JavaScript JQuery Knockout.js Knockoutjs Microsoft Azure Microsoft Flow MS Active Directory MS SQL MS System Center Nintex Nintex Forms Nintex Workflow nopCommerce QlikView Reporting Services SharePoint Sharepoint Search Sharepoint workflow Snowplow Telerik UML Visual Studio Web Services Xamarin

Projecten

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Contact

  • BENELUX (BELGIË, Antwerpen)
    +32 484 40 10 53

    VS Austin, TX
    +1 737 2413109

    DUITSLAND Berlijn
    +49 15207245286

    LETLAND Riga
    + 371-27869927

    RUSLAND Moskou


  • info@isdk.be
  • https://isdk.be
  • https://www.linkedin.com/company/isdk-benelux
ISDK ©2010-2020
X
Uw project laten schatten?
Vraag het aan !
Versturen

Alle rechten voorbehouden.

ISDK-website maakt gebruik van cookies voor statistieken en inhoud. Meer informatie AANVAARDEN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.