We zijn terug uit Berlijn! E-commerce Berlin Expo was ons eerste evenement dit jaar. ISDK was exposant en we waren blij met veel aandacht die onze mobiele en omnichannel oplossingen hebben gekregen. Bovendien gaf het netwerken ons veel inspiratie en ideeën voor onze toekomstige ontwikkeling.
Ongeveer 5.000 bezoekers, 150 exposanten uit 21 landen en 40 sprekers van bedrijven zoals Google, Facebook, Otto Group, Swatch Group en andere bekende namen kwamen bij elkaar om ervaringen uit te wisselen en te leren over het potentieel van mobiele apparaten, AI en machine learning strategieën, klantbetrokkenheid in de omnichannel wereld en branchetrends die in 2019 zullen heersen.
Deelnemende exposanten van zulke grote bedrijven als Avalara, Mollie, Kenshoo, Shopify tot minder bekende, maar toch zeer interessante oplossingen providers zoals bijvoorbeeld Bizebra die liet zien hoe het scannen van een kaas in de winkel alle productinformatie aan de klant kan geven. Dit heeft veel ideeën opgeroepen en we dachten hoe dit door winkeliers kan worden uitgebreid en gebruikt voor cross- en upselling, evenals om klanten te helpen producten te vergelijken en de meest geschikte te kiezen.
Onze omnichannel oplossing kreeg veel aandacht, met name chatbots, van bedrijven uit verschillende sectoren, zoals taalcursussen, retailnetwerk voor computer hardware, online supermarkt en veel meer.
We hebben ook lokale verbindingen opgebouwd die ons zullen helpen onze aanwezigheid in Europa verder uit te breiden.
Alles bij elkaar genomen, was het evenement een geweldige ontmoetings- en leerplaats voor ons en we kijken er naar uit om alle ideeën en projecten te realiseren!