Om uw marketinginspanningen voor mobiele apps succesvoller te maken, is het belangrijk om gebruikersactiviteiten te meten en te analyseren.
Het pad naar aankoop is complex en bestaat uit meerdere touchpoints. Het meten van de gebruikersinteractie bij elke stap helpt om conversies te verbeteren en de inkomsten te verhogen. In dit artikel bekijken we kort hoe mobiele marketeers gebruikersgegevens kunnen verzamelen en gebruiken.
Allereerst, wat kunnen we aanpakken? Installaties, registraties, aankopen en onder andere in-app-evenementen. Wat kunnen we verder met deze gegevens doen? Hieronder staan de belangrijkste manieren van implementatie vermeld:
- De “zwakke punten” van de app definiëren. Bij het meten van de conversiepercentages bij elke stap is het gemakkelijk op te merken waar gebruikers stoppen. U kunt bijvoorbeeld een groot verschil in cijfers zien tussen de actie “Toevoegen aan winkelwagen” en het aantal voltooide aankopen. Dit kan worden veroorzaakt door een aantal problemen met het transactieproces, omdat het afrekenen gecompliceerd is, of door extra onverwachte kosten in dit stadium. Door verbeterpunten te ontdekken en daar vervolgens aan te werken, kunt u een betere in-app-ervaring bieden.
U kunt ook bepalen wat het beste moment is om gebruikers opnieuw te betrekken, wat op zijn beurt de kansen op conversie vergroot en helpt om minder uit te geven aan gebruikers die kopers zouden worden zonder opnieuw te worden betrokken. - Zoeken naar best presterende campagnes en advertentiekanalen. Naast het volgen van in-app-evenementen is het ook mogelijk om erachter te komen waar de gebruikers vandaan komen. Dat is wat mobiele attributie is. SDK’s voor het traceren van mobiele apps helpen eigenaren te begrijpen welk platform en welke campagne een gebruiker heeft aangetrokken. U kunt vervolgens verdere bewegingen van deze gebruiker in de app volgen en deze vergelijken met de acties van de gebruikers die via andere bronnen kwamen. Uiteindelijk helpt dit om te begrijpen welke advertenties gebruikers opleveren die beter converteren. Zo kunt u slecht presterende campagnes stoppen en u op de betere campagnes concentreren.
Een tool die we voor deze doeleinden erg effectief vonden is Adjust. Dit platform geeft niet alleen een zeer grondig inzicht in de bewegingen van gebruikers en hun algehele ervaring, maar besteedt ook veel aandacht aan fraudepreventie en gegevensbeveiliging. Fraudepreventie helpt gegevens betrouwbaar te houden en onredelijke advertentie-uitgaven te voorkomen.
U kunt onze laatste case zien, waarin we deze oplossing hebben geïmplementeerd.
Samenvattend: het volgen van gebruikersbewegingen van het klikken op advertenties tot het aankopen helpt app-marketeers om weloverwogen beslissingen te nemen en dan de meest effectieve strategieën voor gebruikerswerving te bedenken en gebruikers de beste in-app-ervaring te bieden. Naar onze mening is Adjust een goede tool hiervoor, een toonaangevende oplossing voor mobiel meting en fraudepreventie.
—
Als u gebruikersgedragsanalyses voor uw apps wilt installeren, aarzel dan niet contact met ons op te nemen voor een gratis adviesgesprek.