• Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
ISDK Benelux - Omnichannel and eCommerce retail solutions, CRM-marketing, Software development and IT-consultancy
  • NL
    • EN
    • DE
    • NL
  • Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
SnowplowSnowplow

Maximaliseer uw marketinginspanningen met analyse van gebruikersgedrag op basis van Snowplow gegevens

Tegenwoordig zijn er veel kanalen en tal van technieken voor marketing beschikbaar. Als u echter niet weet wat het beste voor uw bedrijf werkt, kunt u uiteindelijk uw geld verspillen.

Sommige uitdagingen waarmee bedrijven worden geconfronteerd zijn als volgt:

“Onze klanten gebruiken verschillende contactpunten voordat ze iets kopen (bijv. Web, app, in de winkel, via de telefoon) en we hebben geen enkel klantbeeld. Daarom kunnen we onze gebruikers niet effectief groeperen.

We hebben een app uitgebracht en zien dat deze wordt gedownload, maar gebruikers kopen er niet op. Dit geeft de indruk dat we inkomsten mislopen.

We hebben geen duidelijk beeld van hoe onze marketingkosten via verschillende kanalen de inkomsten beïnvloeden.”

Voor een marketingteam is het uiterst belangrijk om erachter te komen welke methoden die ze gebruiken prioriteit moeten krijgen, van welke moeten ze afstand doen en welke geoptimaliseerd moeten worden. Hoe doet u dat? Door gegevens over user journeys te verzamelen en te analyseren.

In dit artikel zullen we het over Snowplow hebben, een van de krachtigste tools voor het verzamelen van gebruikersgegevens.

Wat is Snowplow?

Snowplow is een open source tool voor het verzamelen van clickstream-gegevens.

Hiermee kunt u gegevens van uw website, app en server verzamelen, evenals gegevens van derden, zoals e-mailopeningen of klantevents uit uw CRM-systeem.

Enkele voorbeelden van de events die u kunt volgen zijn onder meer paginaweergaven, klikken op links, zoekopdrachten, e-mailopeningen. De events worden gevolgd met 130 eigenschappen, zoals gebruikers-ID’s, apparaat- en platforminformatie, webpagina-informatie, marketingparameters. Naast events kunt u ook entiteiten volgen. Entiteiten zijn gekoppeld aan events en beschrijven de omgeving waarin events plaatsvinden. Bijvoorbeeld voor het event “zoeken” gelden zoekresultaten als entiteiten. Enkele andere voorbeelden van entiteiten zijn gebruiker, product, transactie.

Houd er echter rekening mee dat Snowplow alleen de onbewerkte gegevens verzamelt. De verwerkingspijplijn vangt, reinigt, verrijkt en slat op alle informatie (zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding). Het analyseert de gegevens niet en levert eenvoudig te interpreteren rapporten en grafieken op. Hoe u deze gegevens gebruikt, hangt af van uw datateam (verder presenteren we enkele ideeën).

Snowplow processing pipeline
(Img source: https://snowplowanalytics.com)

Hoe gebruikt u de gegevens?

Snowplow biedt een zeer rijke set van gegevens, de mogelijkheden tot het gebruik ervan worden alleen beperkt door uw behoeften, verbeeldingskracht en team expertise.

Hieronder bespreken we enkele manieren waarop u de gegevens kunt toepassen.

Gebruikersbetrokkenheid op de website, mobiel en offline

Web- en mobiele gegevens worden in hetzelfde formaat verzameld, zowel met een sessie als met een gebruikers-ID. Met behulp van deze gegevens kunt u zulke vragen beantwoorden als:

  • Welke pagina’s worden meer bezocht?
  • Hoe gaan gebruikers met de website/app om? Welke functies activeren ze meer?
  • Welke producten het meest populair zijn?
  • Welke categorie gebruikers naar welke producten kijkt?
  • Welke gebruikers de meeste waarde brengen?
  • Heeft u terugkerende gebruikers?

Naast online gegevens kan Snowplow (met behulp van server-side tracking) de gegevens uit uw CRM halen. U kunt dus aankopen die via de telefoon zijn gedaan of aankopen in de winkel die in het CRM zijn geregistreerd volgen.

U kunt gegevens van andere platforms van derden volgen, bijvoorbeeld events op uw mailinglijst in MailChimp abonneren of klikken op sociale media.

Door al deze gegevens samen te voegen kunt u user journeys volgen nog voordat klanten zichzelf hebben geïdentificeerd (bijvoorbeeld bij het klikken op advertenties). Interne gebruikers-ID en cookies van derden vergemakkelijken dit.

Marketing-attributiemodellen

Met de gegevens over het gedrag van uw gebruikers kunt u attributiemodellen bouwen om marketingkosten en conversieratio’s te optimaliseren. Als u niet goed bekend bent met attributiemodellen, kunt u een gedegen inzicht in dit artikel krijgen.

Hoewel er verschillende typen standaard attributiemodellen zijn, stelt de toegang tot de onderliggende gegevens de analisten in staat volledig aangepaste modellen te bouwen die exact bij de behoeften van het bepaalde bedrijf aansluiten.

Trechteranalyse

Trechteranalyse helpt te begrijpen hoe gebruikers door verschillende werkstromen op uw platforms gaan. De werkstromen kunnen als volgt zijn:

  • Aanmeldingsproces
  • Kopen van het product
  • Betalen van de factuur
  • Terugkeren
  • Bestuderen van vraagstukken

Als bedrijf wilt u natuurlijk weten waar klanten naar toe gaan, indien ze geen gewenst resultaat bereiken.
De verkooptrechters helpen om:

  • De stappen te identificeren die gebruikers langs de stroom nemen
  • De groep gebruikers aan het begin van die trechter te identificeren
  • Gebruikers te definiëren die bij elke stap in de trechter afhaken
  • Uit te zoeken waarom de gebruiker uit de trechter is gevallen

Dergelijke inzichten kunnen een team helpen manieren te vinden om waar mogelijk het aantal conversies te maximaliseren.

Meer geavanceerde manieren om de gegevens te gebruiken

Als uw datateam groot genoeg is en ervaring heeft, kunt u verder gaan en:

  • Marketingautomatisering instellen (bijvoorbeeld een aantal marketinge-mails verzenden of een advertentie weergeven wanneer het gebruikersgedrag aan bepaalde voorwaarden voldoet)
  • Afwijkingsdetectie instellen (aangezien Snowplow gegevens realtime streamt, is het mogelijk om snel te detecteren dat de bepaalde functies van uw website of app niet zoals gebruikelijk werken, waardoor u sneller erop kunt reageren en dit tijdig oplossen)
  • Fraude voorspellen en voorkomen
  • Detecteren en voldoen aan onvervulde behoeften van klanten (door het sentiment van gebruikers zorgvuldig te analyseren aan de hand van hun acties en zoekopdrachten)

Wat zijn de voordelen van Snowplow?

  • Volledige controle over de verwerkingspijplijn en data
  • Volledig maatwerk. U krijgt onbewerkte gegevens van goede kwaliteit en kunt ermee doen wat u wilt, zonder beperkt te worden door kant-en-klare aanbiedingen
  • De Snowplow gegevens zijn zeer veelomvattend, u kunt dus een zeer diep inzicht in uw gebruikers krijgen
  • Gegevens zijn in realtime beschikbaar
  • Gegevens van al uw platforms en bronnen van derden worden op dezelfde plaats opgeslagen en op dezelfde manier gestructureerd
  • Goedkoper dan GA360 of Adobe Analytics
  • Tools voor naleving van de AVG

—
Als u van plan bent om analyse van gebruikersgedrag in uw e-commerce bedrijf te implementeren, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen voor een gratis adviesgesprek. ISDK heeft gedegen ervaring met het opzetten van verschillende analytische platforms, waaronder Snowplow (zie onze laatste case).

OFFERTE AANVRAGEN

marketingtoolsSnowplowweb analyses

Categorieën

  • Nieuws
  • Tech stories
  • eCommerce

Populaire onderwerpen

abonnementen Adjust Azure B2B België berlinexpo Business Intelligence certificaat chatbots COVID-19 CRM dataveiligheid DevExpress XAF DPD Dynamics365 ecommerce events gegevensbescherming integratie Linux marketingtools Microsoft Mobiele marketing Moodle MVP nonprofit nopCommerce nopCommerceDays omnichannel Open source plugin POS regelgeving RPA SharePoint Snowplow SQL Server Store setup veiligheid web-applications web analyses
  • Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatiseringHoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    15 SEP 2021 · admin
  • Digitalisering van B2B verkoop en marketingDigitalisering van B2B verkoop en marketing
    Digitalisering van B2B verkoop en marketing
    10 AUG 2021 · admin
  • Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruikenBasis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    16 JUN 2021 · admin
  • Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgevingGegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    22 APR 2021 · admin
  • Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van HarmanLearning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    10 FEB 2021 · admin
  • Moodle: open source platform voor online lerenMoodle: open source platform voor online leren
    Moodle: open source platform voor online leren
    3 FEB 2021 · admin
  • Microsoft Power Virtual AgentsMicrosoft Power Virtual Agents
    Microsoft Power Virtual Agents
    28 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AppsMicrosoft Power Apps
    Microsoft Power Apps
    19 JAN 2021 · admin
  • RPA met Power Automate DesktopRPA met Power Automate Desktop
    RPA met Power Automate Desktop
    4 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AutomateMicrosoft Power Automate
    Microsoft Power Automate
    18 DEC 2020 · admin

Projects and solutions implemented

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Neem contact met ons op

logo

“The only way to do great work is to love what you do” - Steve Jobs

Zoeken op onderwerp

.NET Core .NET Framework 1С Adjust Ajax Apache JMeter ARIS ASP.NET ASP.NET MVC Bootstrap Business Connectivity Services DevExpress DevExpress XAF DevExtreme ESB Google Geoservices Google Map InfoPath Java Message Service JavaScript JQuery Knockout.js Knockoutjs Microsoft Azure Microsoft Flow MS Active Directory MS SQL MS System Center Nintex Nintex Forms Nintex Workflow nopCommerce QlikView Reporting Services SharePoint Sharepoint Search Sharepoint workflow Snowplow Telerik UML Visual Studio Web Services Xamarin

Projecten

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Contact

  • BENELUX (BELGIË, Antwerpen)
    +32 484 40 10 53

    VS Austin, TX
    +1 737 2413109

    DUITSLAND Berlijn
    +49 15207245286

    LETLAND Riga
    + 371-27869927

    RUSLAND Moskou


  • info@isdk.be
  • https://isdk.be
  • https://www.linkedin.com/company/isdk-benelux
ISDK ©2010-2020
X
Uw project laten schatten?
Vraag het aan !
Versturen

Alle rechten voorbehouden.

ISDK-website maakt gebruik van cookies voor statistieken en inhoud. Meer informatie AANVAARDEN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.