Met Power Virtual Agents kunnen gebruikers chatbots maken die met klanten, andere werknemers of websitebezoekers kunnen communiceren, hun vragen beantwoorden, gegevens uit de kennisdatabank halen en services bieden die de interactie met de bedrijfsprocessen van het bedrijf vereenvoudigen.
Gebruiksscenario’s van PVA-bots zijn als volgt:
- Verkoophulp
- Ondersteunende diensten
- Informatie opslaan
- Diverse aanvragen van medewerkers
- Veel voorkomende vragen van medewerkers
Het maken en beheren van krachtige chatbots is eenvoudig, er is geen code of AI-vaardigheden vereist. Virtual Agents Constructor biedt een gebruiksvriendelijke grafische interface die vergelijkbaar is met die in Power Automate. Gebruikers kunnen chatbots publiceren in Teams, Telegram, Facebook (of kiezen uit ongeveer 20 andere kanalen) of als websitewidget.
Communicatie met een bot is gebaseerd op vragen en antwoorden die zijn gegroepeerd in onderwerpen. Er zijn verschillende vooraf geconfigureerde onderwerpen en gebruikers kunnen ook hun eigen onderwerpen toevoegen. Onderwerpen omvatten onder meer 4 lessen die u zullen helpen om de service snel te gebruiken.
Entiteiten in Power Virtual Agents zijn datasets. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een entiteit ‘Verzoektypes’ te creëren met waarden als ‘Verzoek om een vrije dag’, ‘Betalingsverzoek’, enz. Deze entiteit kan vervolgens worden gebruikt als opties die voor gebruikers beschikbaar zijn om daaruit te kiezen in plaats van typen.
Om bots sterker te maken, moet men vaardigheden toepassen. Vaardigheden zijn sets van logica die in een bot kunnen worden ingebouwd. U kunt bijvoorbeeld een vaardigheid “Goedkeuring aanvragen” maken en de goedkeuringsprocedure schrijven; een bot zal deze procedure indien nodig uitvoeren.
Power Virtual Agents biedt ook analyses die helpen om de prestaties van bots, sessie-informatie, klanttevredenheid, onderwerpgebruik en informatie over gefactureerde sessie te zien.
Wat betreft licenties zijn deze voor deze service eenvoudig en duidelijk. De prijs is €843,30 per maand voor 2000 sessies. Een sessie is een interactie tussen een gebruiker en bot en is beperkt tot 60 minuten of 100 ronden (vraag-antwoord-paar).
—
Bekijk een van onze projecten, waar we de klant hebben geholpen om een aantal van hun routineprocessen te automatiseren door de Teams-chatbot te introduceren.
Voor meer informatie neem gerust contact met ons op.