We werken met ISDK sinds 2013 toen we dit bedrijf als aannemer hebben gekozen voor de ontwikkeling van het POS-serversysteem (geautomatiseerd netwerkbesturingssysteem voor verkoopterminals). We hadden eerst twijfels omdat ISDK een klein bedrijf is en dit een zeer complex project was, dat van groot belang voor ons bedrijf was. Maar uiteindelijk hebben ze ons overtuigd door hun aandacht voor details tijdens een beoordelingsfase en door het feit dat ze meerdere teamleden hadden met Microsoft-ontwikkelaarscertificaten. Nu kunnen we zeggen dat onze twijfels toen onnodig waren, we hebben met succes met ISDK samengewerkt en het verwachte resultaat bereikt. Een eindproduct is klaar voor een uitrol in onze logistieke activiteiten.
Het POS-serversysteem heeft tot doel om geautomatiseerde verkoopkiosken (POS-terminals) te beheren, te controleren en analytische verslagen over gemaakte verkopen en transacties voor te leggen. Het systeem maakt het mogelijk om verkooprecords bij te houden, analyses van de dagelijkse cashflow per terminal uit te voeren, POS-terminalsoftware en -configuraties te beheren, Excel-verslagen te downloaden en een draaitabel en op grafieken gebaseerde analyses te maken.
Tijdens dit project heeft het ISDK-team eerst het voorwerk gedaan voor analyse en goedkeuring van de vereisten en ook visuele sjablonen van het systeem gebouwd. Nadat de interfaces waren goedgekeurd, duurde de systeemontwikkeling ongeveer een half jaar en nog eens twee maanden voor het testen en ontwikkelen van extra functies.
De POS-server is gemaakt als een webapplicatie met ingebouwde rolgebaseerde beveiliging. Het systeem is ontwikkeld met behulp van DevExpress Business Application Framework (https://www.devexpress.com/Products/NET/Application_Framework/ ). Dit maakte het mogelijk om risico’s bij het ontwikkelen van basissysteemfuncties en testen van het programmakernel te minimaliseren.
Tegenwoordig beheert het systeem enkele tientallen POS-terminals in Rusland, Brazilië en Zuid-Korea.
Yury Mikhailov, CIO, FILUET GROUP
October 2014