• Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
ISDK Benelux - Omnichannel and eCommerce retail solutions, CRM-marketing, Software development and IT-consultancy
  • NL
    • EN
    • DE
    • NL
  • Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
4
aug
GlobeIn ShopiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen

iOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen

E-Commerceadmin

Klant

Een winkel die handgemaakte artisanale producten verkoopt

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Resultaat
  • SCHERMAFBEELDINGEN

GlobeIn, een online winkel met handgemaakte artisanale producten, gebruikt 2 businessmodellen:

  • een op lidmaatschap gebaseerde winkel met maandelijkse in-app-abonnementen waarmee gebruikers toegang hebben tot de unieke verkopen, en
  • abonnementboxen met een apart betalingsmodel op basis van de set goederen die maandelijks aan de klant wordt geleverd.

Er was al een app voor abonnementboxen gemaakt, daarna besloot het bedrijf om ook een versie van de app voor de winkel te maken.

Het idee was om gebruikers met Facebook-advertenties aan te trekken en ze naar de juiste versie van de app te laten gaan – voor abonnementboxen of de winkel, afhankelijk van welke advertentie het was.

Om toegang tot de winkel te krijgen, moet men lid worden. Gebruikers moeten ook lid kunnen worden en de winkel kunnen gebruiken zonder zich te registreren.

Om een idee te krijgen hoe de winkel eruitziet, moet de gebruiker, voordat hij de contributie betaalt, een demoversie van de winkel kunnen proberen.

Het lidmaatschap en de aankopen binnen de app moeten worden betaald met behulp van het StoreKit-framework voor iOS In-App-aankopen. Facebook advertenties en AdWords verkeer moeten worden afgehandeld door middel van de Adjust vingerafdruktechnologie.

Om aan de wensen van de klant te voldoen is het volgende gedaan:

  • Doorsturen van een Facebook advertentie naar de iOS winkel
    • Adjust wordt gebruikt om gebruikers van Facebook advertenties naar een overeenkomstige versie van de app door te sturen
    • De vingerafdruk van het apparaat wordt opgeslagen op de Adjust server en wordt gebruikt om het paar “gebruikers-app” te onthouden en de volgende keer dezelfde versie van de app te openen
  • Preview van de winkel
    • Een demo-winkel die naar de registratiepagina voor lidmaatschap doorstuurt zodra de gebruiker op “afrekenen” klikt
  • Lidmaatschapsregistratie
    • Om hun lidmaatschap te registreren en de app te downloaden, moeten gebruikers hun Apple ID invoeren
    • Om de contributie te betalen wordt de Apple wallet gebruikt. Voor aankopen in de winkel wordt het officiële Apple StoreKit-framework toegepast
    • Als de gebruiker zich niet wil registreren om de winkel te gebruiken, kan hij/zij op de knop “Nu niet” op de aanmeldingspagina klikken (de contributie moet toch worden betaald). Er wordt een “spook”-account gemaakt dat aan het abonnement van de gebruiker is gekoppeld. Wanneer deze gebruiker besluit zich te registreren, wordt het lidmaatschapsabonnement opnieuw aan de huidige e-mail gekoppeld.
  • Een winkel-app met de functies van een webwinkel

iOS applicatie die de websitefuncties repliceert:

  • Aankoop- en afrekenstroom:
    • Betaalmethoden: creditcard, PayPal en ApplePay
    • Braintree-technologie om creditcardbetalingen te accepteren
    • Automatische adresherkenning bij het afrekenen
  • Accountfunctionaliteit
    • Artikelen in de winkel kopen
    • Verzending volgen
    • Bestelgeschiedenis weergeven
    • Instellingen en factuurgegevens bekijken/updaten
    • Aankopen herstellen
    • Accountgegevens wijzigen: gebruikersnaam, wachtwoord, verzendadres

Om app-prestaties en marketingstatistieken bij te houden zijn de volgende tools in de app opgenomen:

  • Appsee: een app-analyseplatform dat gebruikersopnamen, touch-heatmaps en uitgebreide tracking van user journeys mogelijk maakt om de redenen achter het gebruikersgedrag te begrijpen.
  • Mixpanel: een analyseplatform voor mobiel en internet dat bedrijven ondersteunt bij het bestuderen van consumentengedrag.
  • Adjust: oplossingen voor analyse, meting en fraudepreventie voor mobiele apps marketeers.
  • Snowplow: een dataleveringsplatform dat gedragsgegevens op schaal verzamelt en operationaliseert.
  • Eigen serveranalyses van de klant
  • GlobeIn check-out
  • GlobeIn Account
  • Categories
  • Catalog
  • Product page
  • Order summary
View in Apple Store

Read more

2
jul
globein-boxAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes

Abonnementboxen iOS app + marketingcampagnes

E-Commerceadmin

Klant

Een winkel die handgemaakte artisanale producten verkoopt

  • Uitdaging
  • Oplossing
  • Resultaat
  • SCHERMAFBEELDINGEN

GlobeIn is een online winkel met handgemaakte artisanale producten die ook samengestelde boxen op abonnementsbasis aanbiedt.

Omdat er al een website bestond, besloot het bedrijf een iOS-app te maken om het aantal abonnees te verhogen.

De oprichters wilden checken of hun veronderstelling klopt dat de omzet in de app hoger zou zijn dan op de website. De belangrijkste taak van de app was om de gebruikers duidelijk en op een zeer aantrekkelijke manier de belangrijkste waarde van het abonnement over te brengen, zodat ze ervoor kiezen.

Het bedrijf was ook van plan om de app actief voor zijn marketingcampagnes te gebruiken. Een andere belangrijke vereiste was dus het implementeren van analytische tools om het verkeer te meten en user journeys en algehele gebruikersactiviteiten te volgen. De klant wilde deze analyses gebruiken om manieren te vinden, waarop de conversieratio’s verhoogd kunnen worden.

Om de app zijn hoofddoel te laten bereiken was het volgende gedaan:

  • Accountinterface met een zeer eenvoudige en snelle toegang tot de secties en voordelen van abonnementsupgrades
  • Diverse upselling-functies, waaronder een aantrekkelijk onboardingsproces om gebruikers te motiveren extra geld te besteden aan het upgraden van hun abonnement en/of het kopen van add-ons
  • Gebruikersfunctie om abonnementsinstellingen zoals boxthema en enkele andere te beheren (van 1 tot 10 dagen elke maand)
  • Gebruikersfunctie voor het inwisselen van een abonnement door de box in te ruilen voor tegoeden met het oog op het kopen van extra items in plaats daarvan
  • VIP-verkoop (van 12 tot 18 dagen elke maand) voor extra geld

Om app-prestaties en marketingstatistieken bij te houden zijn de volgende tools in de app opgenomen:

  • Appsee: een app-analyseplatform dat gebruikersopnamen, touch-heatmaps en uitgebreide tracking van user journeys mogelijk maakt om de redenen achter het gebruikersgedrag te begrijpen.
  • Mixpanel: een analyseplatform voor mobiel en internet dat bedrijven ondersteunt bij het bestuderen van consumentengedrag.
  • Adjust: oplossingen voor analyse, meting en fraudepreventie voor mobiele apps marketeers.
  • Snowplow: een dataleveringsplatform dat gedragsgegevens op schaal verzamelt en operationaliseert.
  • Eigen serveranalyses van de klant

Kenmerken van deze iOS mobiele applicatie:

  • Startscherm met abonnementsbeschrijving (voor nieuwe gebruikers)
  • Aankoop- en afrekenstroom voor abonnementen:
    • Betaalmethoden: creditcard, PayPal en ApplePay
    • Braintree-technologie om creditcardbetalingen te accepteren
    • Automatische adresherkenning bij het afrekenen. Deze functionaliteit zal naar schatting de conversie met 4% verhogen.
  • Welkomststroom nieuwe abonnees (5 stappen)
    • Felicitatiescherm, “Dank voor uw inschrijving”, Stap 1 … Stap 5, sluitend “Bedankt-scherm”
  • Accountfunctionaliteit ‘Mijn abonnement’
    • Boxthema kiezen
    • Maandelijkse verzending volgen
    • Naar hogere abonnementsniveaus upgraden
    • Credits verzamelen en boxen inwisselen (inruilen voor credits)
    • Binnen een bepaalde periode add-on items in de interne winkel (niet Artisan Shop) kopen:
      • Eventuele add-ons (items) uit een interne catalogus kiezen: Sieraden, Accessoires, Huis, Keuken, Schoonheid, Eten
      • Items worden samen met de reguliere box aan de maandelijkse verzending toegevoegd
    • Aan maandelijkse VIP-verkoop deelnemen
    • Opvolging van de bestelgeschiedenis bekijken
    • Instellingen en factuurgegevens bekijken/updaten
    • Abonnementstijdlijn van de huidige maand bekijken
  • Zendesk-chat geïntegreerd in de app

Andere functionaliteit of statische inhoud die in de app is opgenomen, maar geïmplementeerd met behulp van een ingebouwde webweergave of externe browserlinks:

  • Artisanale winkel en het opvolgen van de bestelgeschiedenis
  • Maven-beloningspunten
  • Aankoop- en afrekenstroom voor abonnementen
  • Help en FAQ-informatie
  • “Impact” openbare bestanden
  • Get your box
  • Choose the box
  • Choose your plan
  • Shipping details
  • Order summary
  • Add-ons
  • Box is on the way
  • Catalog
View in Apple Store

Read more

Categorieën

  • Nieuws
  • Tech stories
  • eCommerce

Populaire onderwerpen

abonnementen Adjust Azure België berlinexpo Business Intelligence certificaat chatbots COVID-19 CRM DevExpress XAF DPD Dynamics365 ecommerce events integratie Linux marketingtools Microsoft Mobiele marketing MVP nonprofit nopCommerce nopCommerceDays omnichannel Open source plugin POS regelgeving SharePoint Snowplow SQL Server Store setup veiligheid web-applications web analyses
  • Overzicht van Microsoft Office 365 appsOverzicht van Microsoft Office 365 apps
    Overzicht van Microsoft Office 365 apps
    12 NOV 2020 · admin
  • Welk platform voor mobiele app-analyses past bij u?Welk platform voor mobiele app-analyses past bij u?
    Welk platform voor mobiele app-analyses past bij u?
    5 NOV 2020 · admin
  • Minimaal levensvatbaar product om uw bedrijfsidee snel en met een klein budget te testenMinimaal levensvatbaar product om uw bedrijfsidee snel en met een klein budget te testen
    Minimaal levensvatbaar product om uw bedrijfsidee snel en met een klein budget te testen
    16 OKT 2020 · admin
  • Hoe tracking en analyse u kunnen helpen uw marketinginspanningen voor uw mobiele app te maximaliserenHoe tracking en analyse u kunnen helpen uw marketinginspanningen voor uw mobiele app te maximaliseren
    Hoe tracking en analyse u kunnen helpen uw marketinginspanningen voor uw mobiele app te maximaliseren
    30 SEP 2020 · admin
  • Gebruikersanalyse: vergelijking van Snowplow en Google Analytics 360Gebruikersanalyse: vergelijking van Snowplow en Google Analytics 360
    Gebruikersanalyse: vergelijking van Snowplow en Google Analytics 360
    16 SEP 2020 · admin
  • Maximaliseer uw marketinginspanningen met analyse van gebruikersgedrag op basis van Snowplow gegevensMaximaliseer uw marketinginspanningen met analyse van gebruikersgedrag op basis van Snowplow gegevens
    Maximaliseer uw marketinginspanningen met analyse van gebruikersgedrag op basis van Snowplow gegevens
    20 AUG 2020 · admin
  • Wettelijke EU-Voorschriften voor E-CommerceWettelijke EU-Voorschriften voor E-Commerce
    Wettelijke EU-Voorschriften voor E-Commerce
    26 JUN 2020 · admin
  • Coronavirus: bedrijfsimpact en verdere strategieCoronavirus: bedrijfsimpact en verdere strategie
    Coronavirus: bedrijfsimpact en verdere strategie
    25 MEI 2020 · admin
  • nopCommerce 4.30 – nieuwe versie is uitnopCommerce 4.30 – nieuwe versie is uit
    nopCommerce 4.30 – nieuwe versie is uit
    22 MEI 2020 · admin
  • Lanceren van Ecommerce op basis van abonnementenLanceren van Ecommerce op basis van abonnementen
    Lanceren van Ecommerce op basis van abonnementen
    18 MEI 2020 · admin

Projects and solutions implemented

https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel
https://isdk.be/wp-content/uploads/hr-sharepoint-trainings-home-400-200-150x150.pngBedrijfsportaal. HRM-trainingen
https://isdk.be/wp-content/uploads/Automobile-company-sharepoint-hr-portal-400-200-150x150.pngAutodealer.  SharePoint. HR-portaal: aanvragen en diensten

Neem contact met ons op

logo

“The only way to do great work is to love what you do” - Steve Jobs

Zoeken op onderwerp

.NET Core .NET Framework 1С Adjust Ajax Apache JMeter ARIS ASP.NET ASP.NET MVC Bootstrap Business Connectivity Services DevExpress DevExpress XAF DevExtreme ESB Google Geoservices Google Map InfoPath Java Message Service JavaScript JQuery Knockout.js Knockoutjs Microsoft Azure Microsoft Flow MS Active Directory MS SQL MS System Center Nintex Nintex Forms Nintex Workflow nopCommerce QlikView Reporting Services SharePoint Sharepoint Search Sharepoint workflow Snowplow Telerik UML Visual Studio Web Services Xamarin

Projecten

https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel
https://isdk.be/wp-content/uploads/hr-sharepoint-trainings-home-400-200-150x150.pngBedrijfsportaal. HRM-trainingen
https://isdk.be/wp-content/uploads/Automobile-company-sharepoint-hr-portal-400-200-150x150.pngAutodealer.  SharePoint. HR-portaal: aanvragen en diensten

Contact

  • BENELUX (BELGIË, Antwerpen)
    +32 484 40 10 53

    VS Austin, TX
    +1 737 2413109

    DUITSLAND Berlijn
    +49 15233977274

    RUSLAND Moskou
    +7 495 651 66 62

    LETLAND Riga
    + 371-27869927

  • info@isdk.be
  • https://isdk.be
  • https://www.linkedin.com/company/isdk-benelux
ISDK ©2010-2020
X
Uw project laten schatten?
Vraag het aan !
Versturen

Alle rechten voorbehouden.

ISDK-website maakt gebruik van cookies voor statistieken en inhoud. Meer informatie AANVAARDEN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.