Klant
Een bekende telecommunicatieholding die een breed scala aan diensten aanbiedt, waaronder breedband- en mobiele internettoegang, telefonie en digitale televisie
Als onderdeel van het updaten van het bedrijfsintranetportaal en het overgaan naar SharePoint Server 2013 (zie het profiel Telecom.Enterprise-Portal.Services-Branding) was de klant van plan om enkele van zijn interne zakelijke services op basis van SharePoint te automatiseren.
Een van deze services was met name een HRM-module voor de interne opleiding van medewerkers. Deze service biedt gebruikers een reeks trainingen van interne en externe providers. Bij gebruik van deze service kan de medewerker aanmelden en een verzoek indienen voor cursussen die voor hem beschikbaar zijn, zijn eigen opleidingskalender plannen, trainingen volgen en beoordelen enz.
De belangrijkste functies van deze service zijn als volgt:
- Beheren van het opleidingscatalogus en de opleidingskalender;
- Aanmelden voor trainingen door medewerkers van het bedrijf, planning van een persoonlijke opleidingskalender
- Bedrijfscoach: training houden
- Medewerker: training volgen
- Medewerker: training beoordelen
- Coach: medewerker beoordelen
- Bekijken van de geschiedenis van trainingen en informatie over het volgen daarvan door bepaalde medewerkers
- Opstellen en bekijken van opleidingsrapporten
Een aparte taak tijdens de ontwikkeling van de service was het aanpassen van de gebruikersinterface in overeenstemming met de algemene huisstijl en het Brandbook van het bedrijf.