• Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
ISDK Benelux - Omnichannel and eCommerce retail solutions, CRM-marketing, Software development and IT-consultancy
  • NL
    • EN
    • DE
    • NL
  • Home
  • Services
    • Detailhandel en eCommerce
      • .NET eCommerce
      • Multichannel eCommerce
      • Mobiele apps voor eCommerce
      • eCommerce chatbots
      • Dynamics365 integratie
    • SharePoint-portaal
      • Documentstroom
      • Services voor goedkeuring van aanvragen
      • Personeelsmap en organogram
      • Helpdesk
      • HR-services
      • Rapportage en documentatie
  • Projecten
  • Klanten en partners
  • Blog
  • Contact
27
jun
Automobile-company sharepoint hr-portalAutodealer.  SharePoint. HR-portaal: aanvragen en diensten

Autodealer. SharePoint. HR-portaal: aanvragen en diensten

SharePoint, UI-designadmin

Klant

Een groep van bedrijven die 5 officiële dealers van toonaangevende automerken verenigt. Deze is gespecialiseerd in de verkoop van nieuwe en gebruikte auto's.

  • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
  • OPLOSSING
  • RESULTATEN
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Aanvankelijk was dit project erop gericht om de HR-afdeling van verschillende routinewerkzaamheden te ontlasten: het bestellen van verklaringen, het ontvangen van loonstroken, het bestellen van kantoorartikelen en visitekaartjes, aanvraagformulieren, het informeren van werknemers over wijzigingen in bedrijfsregels, materialen voor aanpassing van nieuwe werknemers en nog veel meer.  

Vóór de start van het project werd besloten medewerkers te enquêteren om erachter te komen welke bestaande problemen er zijn en wat zij van een bedrijfsportaal verwachten. We ontvingen veel feedback en het werd duidelijk dat het project dient uitgebreid te worden. Met ondersteuning van de HR-afdeling werd deze uitbreiding op het topmanagement niveau van het bedrijf goedgekeurd.  

Van onze kant hebben wij, ISDK, onze ervaring en ontwikkelde portaal-oplossingen gedeeld: welke services het meest gevraagd bij andere bedrijven zijn, welke eventuele problemen kunnen er optreden, wat dient als eerste te worden gelanceerd en welke taken kunnen worden uitgesteld. Als gevolg hiervan werd samen met het functionele team van de klant een uitgebreid oplossingsconcept gevormd en werd het project gestart.

Tijdens het pilootproject (in één afdeling van het bedrijf) werden de volgende taken uitgevoerd:  

  • Nieuwsfeed, evenementenkalender, telefoongids, verjaardagen van medewerkers 
  • Persoonlijke pagina’s van werknemers en pagina’s van afdelingen 
  • Service voor boeking van spreekkamers 
  • Services voor aanvragen (documenten, kantoor, uittreksels, verlof, verklaringen) 
  • Module voor enquêtering en stemming 
  • Platform voor bespreking van bedrijfsevenementen en thematische blogs (gezondheid, reizen, vrijwilligerswerk, zelfontwikkeling) 
  • Bedrijfskennis database (pakket voor nieuwe medewerker, voorbeelden van aanvragen, beschrijving van procedures en contacten van verantwoordelijke personen, bibliotheek met zakelijke literatuur) 
  • Ideeënuitwisseling: elke medewerker kan zijn ideeën over verbetering van het werk van het bedrijf of het bedrijfsleven delen. 

Sommige modules vereisten ontwikkeling op maat, maar de meeste delen van de functionaliteit werden gerealiseerd met behulp van de standaardfuncties van het SharePoint-portaal (gratis versie van Foundation) en modulaire blokken van ons bedrijf (oplossingen: “ISDK-portaal: SharePoint – HR-services“ en “ISDK-portaal: SharePoint – elektronische aanvragen“). Er was maximaal gebruik van standaardfunctionaliteit nodig om de implementatiekosten te optimaliseren en de termijn tot het starten van proefgebruik te verkorten.

Op basis van de resultaten van de eerste projectfase ging het portaal live voor pilootgebruik. Enkele maanden gebruik toonden voordelen, evenals gebieden voor verdere verbetering zowel vanuit technisch als vanuit zakelijk oogpunt. Met name is het aantal niet-standaard vragen aan de helpdesk en rechtstreeks aan de boekhoudafdeling van het bedrijf met betrekking tot berekening van vakantiedagen en verlening van verlof, bestelling van kantoorartikelen en goederen, visitekaartjes enzovoort aanzienlijk verminderd. Naar schatting met 25-30%.  

Een ander positief punt is de vermindering van de gemiddelde verwerkingstijd van aanvragen tot 30-60 minuten in de halfautomatische modus, terwijl het eerder tot enkele dagen kon duren. De secties, waar medewerkers vaak gevraagde informatie kunnen downloaden – van marketing en technisch materiaal tot bedrijfsbeleid en instructies – werden erg populair. Het totale aantal documenten dat in de eerste paar weken van de portal is geüpload en gedownload bedroeg meer dan 200 items, wat wijst op een grote vraag naar een dergelijke centrale bestandsopslag.  

Daarbij waren ook de bijzonderheden aangegeven die wijzen op de noodzaak voor verdere ontwikkeling van bedrijfsprocessen binnen het bedrijf en technische ondersteuning voor het realiseren ervan. Sommige bedrijfsprocessen vereisen met name een diepere integratie van afzonderlijke IT-systemen van het bedrijf. Het betreft allereerst de integratie met het boekhoudsysteem (1S), evenals met de systemen voor het bijhouden en beheren van verkoop en klanteninformatie. Dit geldt in het bijzonder voor de aggregatie van informatie voor het management van het bedrijf.

 

  • hr-portal-sharepoint
  • hr-sharepoint-portal-new-employee
  • hr-portal-sharepoint
  • hr-portal-sharepoint-application

Read more

27
jun
SharePoint Tablet-App-featuredSharePoint Tablet App

SharePoint Tablet App

Maatwerkontwikkeling, Mobiele oplossingen, SharePoint, UI-designadmin

Klant

Een bekende telecommunicatieholding die een breed scala aan diensten aanbiedt, waaronder breedband- en mobiele internettoegang, telefonie en digitale televisie

  • ACHTERGROND EN DOELSTELLINGEN
  • OPLOSSING
  • RESULTATEN
  • SCHERMAFBEELDINGEN

Het management van het bedrijf van de klant was al lang geïnteresseerd in de mogelijkheid om een hoog niveau centrum voor integratie van project- en procestaken te creëren. Naast de integratie zelf wilde het topmanagement tools hebben voor een eenvoudige visualisatie van geaggregeerde informatie en het snelle beheer (taaktoewijzing, commentaar, bijlagen).  

In het kader van de upgrade van de bedrijfsintranetportaal en de overgang naar SharePoint Server 2013 (zie het profiel Telecom.Enterprise-Portal.Services-Branding) was de klant van plan om sommihe van zijn interne zakelijke services te automatiseren.  

Een van deze services was met name een module voor integratie van investeringsplanning, technische projecten en facturering. De belangrijkste zakelijke gebruikers van deze service zijn topmanagers van het bedrijf. De complexiteit van de module werd bepaald door de noodzaak om in één informatieruimte gegevens uit verschillende systemen te integreren, welke technisch en logisch vanuit het oogpunt van de onderliggende bedrijfsmodellen hiervoor niet waren bedoeld.  

Naast de integratiee voorzag het project als tweede hoofddoel in de ontwikkeling van een lichte mobiele client voor het topmanagement van het bedrijf. Het idee was om alle belangrijke informatie over lopende projecten en hoog niveau taken verzamelen en aggregeren. Topmanagers wilden een analysetool krijgen die via tablets en breedformaatapparaten toegankelijk was.

Om gestelde doelen te bereiken, werden in het kader van het project de volgende taken uitgevoerd: 

  • Integratie en aggregatie van gegevens van ongelijksoortige IT-systemen 
  • Oprichting van één taakcentrum op basis van het Microsoft SharePoint bedrijfsportaal  
  • Ontwikkeling van een tool voor visualisatie en monitoring van belangrijke programma’s en projecten en KPI daarvan 
  • Ontwikkeling van een mobiele client voor tablets en breedbeeldapparaten, waarmee belangrijke aggregators en KPI’s op dashboards kunnen worden weergegeven en een snelle taaktoewijzing kan worden gemaakt 

De technische realisatie van de tabletoplossing is gedaan met behulp van het HTML5-applicaties van Devexpress Devextreme (https://js.devexpress.com/). Dit platform is in feite een grote set JS/HTML-componenten die speciaal zijn voorbereid voor het maken van interactieve en lichte webapplicaties, welke geschikt (responsief) zijn voor zowel gewone laptops als ook voor mobiele apparaten en tablets.  

We hebben de volgende componenten van deze set gebruikt: 

  • DataGrid 
  • Charting Widgets 
  • UI Widgets (basiselementen voor het bouwen van UI-interfaces)  

Gegevensuitwisseling en werklogica van HTML5-componenten is standaard – oproep (meestal asynchroon) van externe webservices gehost op de SharePoint-portaal van het bedrijf. 

De ontwikkelde oplossing maakte het mogelijk om 3 belangrijke, maar voorheen volledig afzonderlijke bedrijfs-IT-systemen te integreren. Het systeem voorzag top– en middenmanagers van één tool voor het analyseren en beheren van ontwerp- en technische taken. In total controleert het system meer dan 200 projecten en programmataken.  

De ontwikkelde mobiele client voor tablets bevat dashboards voor geaggregeerde ontwerpinformatie: doelgericht KPI’s en deadlines, actuele statussen en belangrijke problemen met de mogelijkheid om snel taken toe te wijzen. De gemiddelde responstijd van een mobiele applicatie met een stabiele internetverbinding is niet meer dan 1 seconde. 

Ongeveer 20 topmanagers en leiders van het bedrijf, inclusief zijn president, gebruiken dit systeem. 

  • SharePoint Tablet-App Tasks
  • SharePoint Tablet-App
  • SharePoint Tablet-App KPI
  • SharePoint Tablet-App Projects

Read more

Categorieën

  • Nieuws
  • Tech stories
  • eCommerce

Populaire onderwerpen

abonnementen Adjust Azure B2B België berlinexpo Business Intelligence certificaat chatbots COVID-19 CRM dataveiligheid DevExpress XAF DPD Dynamics365 ecommerce events gegevensbescherming integratie Linux marketingtools Microsoft Mobiele marketing Moodle MVP nonprofit nopCommerce nopCommerceDays omnichannel Open source plugin POS regelgeving RPA SharePoint Snowplow SQL Server Store setup veiligheid web-applications web analyses
  • Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatiseringHoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    Hoe kunt u profiteren van verkoopautomatisering
    15 SEP 2021 · admin
  • Digitalisering van B2B verkoop en marketingDigitalisering van B2B verkoop en marketing
    Digitalisering van B2B verkoop en marketing
    10 AUG 2021 · admin
  • Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruikenBasis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    Basis van RPA: wat het is en waarom het te gebruiken
    16 JUN 2021 · admin
  • Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgevingGegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    Gegevensbescherming en marketing in tijden van toenemende eisen van de regelgeving
    22 APR 2021 · admin
  • Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van HarmanLearning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    Learning Management System voor bedrijven. Voorbeeld van Harman
    10 FEB 2021 · admin
  • Moodle: open source platform voor online lerenMoodle: open source platform voor online leren
    Moodle: open source platform voor online leren
    3 FEB 2021 · admin
  • Microsoft Power Virtual AgentsMicrosoft Power Virtual Agents
    Microsoft Power Virtual Agents
    28 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AppsMicrosoft Power Apps
    Microsoft Power Apps
    19 JAN 2021 · admin
  • RPA met Power Automate DesktopRPA met Power Automate Desktop
    RPA met Power Automate Desktop
    4 JAN 2021 · admin
  • Microsoft Power AutomateMicrosoft Power Automate
    Microsoft Power Automate
    18 DEC 2020 · admin

Projects and solutions implemented

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Neem contact met ons op

logo

“The only way to do great work is to love what you do” - Steve Jobs

Zoeken op onderwerp

.NET Core .NET Framework 1С Adjust Ajax Apache JMeter ARIS ASP.NET ASP.NET MVC Bootstrap Business Connectivity Services DevExpress DevExpress XAF DevExtreme ESB Google Geoservices Google Map InfoPath Java Message Service JavaScript JQuery Knockout.js Knockoutjs Microsoft Azure Microsoft Flow MS Active Directory MS SQL MS System Center Nintex Nintex Forms Nintex Workflow nopCommerce QlikView Reporting Services SharePoint Sharepoint Search Sharepoint workflow Snowplow Telerik UML Visual Studio Web Services Xamarin

Projecten

https://isdk.be/wp-content/uploads/Cargobooking_main-small-150x150.pngSaaS-boekingsplatform voor luchtvracht
https://isdk.be/wp-content/uploads/Bearings-small-150x150.jpegSnelle klantenondersteuning met een nopCommerce winkel
https://isdk.be/wp-content/uploads/Barcode-scanning-small-150x150.jpegMVP-apps om een bedrijfsidee in 3 weken te testen
https://isdk.be/wp-content/uploads/GlobeIn-Shop-small-150x150.jpgiOS-app met Apple in-app-abonnementen en aankopen
https://isdk.be/wp-content/uploads/globein-box-small-150x150.jpgAbonnementboxen iOS app + marketingcampagnes
https://isdk.be/wp-content/uploads/book-publisher-small-150x150.jpgnopCommerce multi-store voor een boekpublisher
https://isdk.be/wp-content/uploads/clinic-small-150x150.jpgRoutine automatising met Office365 en Teams chatbot
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-in-a-business-school-150x150.jpgSharePoint Online en Office 365 in een bedrijfsschool
https://isdk.be/wp-content/uploads/SharePoint-for-a-DMS_ed-small-150x150.pngSharePoint 2019 Documentenarchief
https://isdk.be/wp-content/uploads/nopCommerce-upgrade-case-featured-400-200-150x150.pngnopCommerce Upgrade naar .NET CORE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Harman-JBL-ecommerce-case-featured-400-200-150x150.pngVEELBEZOCHTE WEBSTORE VAN HARMAN.CLUB MET HOOG CONVERSIEPERCENTAGE
https://isdk.be/wp-content/uploads/Herbalife-banner-400-200-150x150.pngE-Commerce Omni-Channel

Contact

  • BENELUX (BELGIË, Antwerpen)
    +32 484 40 10 53

    VS Austin, TX
    +1 737 2413109

    DUITSLAND Berlijn
    +49 15207245286

    LETLAND Riga
    + 371-27869927

    RUSLAND Moskou


  • info@isdk.be
  • https://isdk.be
  • https://www.linkedin.com/company/isdk-benelux
ISDK ©2010-2020
X
Uw project laten schatten?
Vraag het aan !
Versturen

Alle rechten voorbehouden.

ISDK-website maakt gebruik van cookies voor statistieken en inhoud. Meer informatie AANVAARDEN
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.