Klant
Bedrijfsschool (van TOP 30 in de ranglijst van Financial Times)
Met meer dan 300 werknemers was het een uitdaging om snel de juiste persoon te vinden, erachter te komen in welke afdeling hij zit en om snel contact met hem op te nemen, omdat er geen centraal adresboek was.
Het werk aan documenten was ook niet gecentraliseerd; ze werden opgeslagen op een server en samenwerking vond plaats via e-mails, wat zeer tijdrovend en ineffectief was. Omdat processen niet werden opgezet waren sommige acties bovendien onnodig repetitief, wat betekent dat dubbel werk moest worden gedaan. Een PR-afdeling moest bijvoorbeeld soortgelijke aankondigingen op het interne portaal en de officiële openbare website publiceren, waarvoor er twee afzonderlijke processen waren en hetzelfde nieuws moest in beide processen worden goedgekeurd, wat onnodig was omdat een PR-manager in werkelijkheid slechts één keer de beslissing over de publicatie neemt.
Het werd cruciaal om een moderne, responsieve en zeer collaboratieve werkomgeving te bouwen.
Het management van de universiteit heeft besloten om SharePoint Online en Office 365 in te stellen en lokale AD met Azure-tenant te integreren. Ze besloten ook om het proces van nieuwspublicatie te stroomlijnen: synchronisatie, goedkeuring, distributie van artikelen op de officiële website en het interne bedrijfsportaal.
- Creëren van Organisatieschema. SharePoint Online en de bestaande AD werden gesynchroniseerd
- Er is een telefoonboek toegevoegd. Het telefoonboek ondersteunt zoeken op naam, telefoonnummer en functie
- Opzetten van de samenwerking met nieuws en aankondigingen:
- Nieuws- en aankondigingssecties zijn in SharePoint Online gemaakt
- Rollen en toegang zijn ingesteld: contentmanager (maakt publicaties), PR-editor (bewerkt, keurt de publicaties goed)
- SharePoint Teams voor samenwerking zijn opgezet om de werkstroom te ondersteunen: contentmanager maakt een bestand voor een aankondiging of een nieuws –> in dit bestand vult de werknemer de vooraf gedefinieerde verplichte velden in, zoals Naam, Over het evenement, Over de spreker, Locatie, Tijd etc. –> Zodra het bestand is voltooid klikt de manager op “Verzenden” –> Zodra het bestand is verzonden ontvangt de PR-manager een e-mail met de melding dat een nieuwe aankondiging is toegevoegd –> De PR-manager controleert de aankondiging en bewerkt deze indien nodig. PR-managers hebben ook extra velden voor SEO-promotie, zoals KEYWORDS (trefwoorden), meta DESCRIPTIONS (metabeschrijvingen), TITLE (titel), Tags die niet beschikbaar zijn voor contentmanagers –> Laatste stap – de PR-manager klikt op “Gepubliceerd”, de aankondiging wordt vervolgens gepubliceerd op de officiële universitaire webpagina, wordt weergegeven in het gedeelte ‘Evenementen deze week’ op de website en wordt opgeslagen in de beheerdersgedeelte van de website. Nadat de aankondiging is gepubliceerd, kan het bestand alleen door PR-managers worden bewerkt.
- SharePoint Online bedrijfsportaal werd de belangrijkste inforuimte, waar alle werknemers naar een collega kunnen zoeken waarmee ze in contact willen komen, evenals naar andere organisatorische informatie
- Tijd voor het publiceren van nieuws op de universitaire website en het interne bedrijfsportaal werd verkort van 2 dagen tot 3-4 uur