Klant
Wereldwijde detailhandelaar in wooninrichtingsproducten
De achtergrond voor de ontwikkeling van het systeem was de introductie van een nieuw bedrijfsproces van de detailhandelaar ter ondersteuning van de verkoop van producten buiten het hoofdassortiment.
De noodzaak om het werk van het handelshuis, het centrale magazijn, de winkels en het callcenter van het bedrijf tegelijkertijd te automatiseren was bijzonder uitdagend.
In het kader van het project werden de volgende werken uitgevoerd:
- In samenwerking met de klant werden analyse en planning van het nieuwe bedrijfsproces uitgevoerd. Dit resulteerde in gedetailleerde processchema’s en statusovergangen van de klantorders tijdens verwerking. Alle analyseresultaten worden in de vorm van strikte vereisten voor verdere ontwikkeling gepresenteerd;
- Er zijn de systeemmodules ontwikkeld en is de noodzakelijke integratie met gerelateerde voorraadbeheer- en geldsystemen uitgevoerd;
- De documentatie is opgesteld en het sleutelpersoneel van de klant is getraind;
- Het systeem werd volledig getest, proefgedraaid en in de volledige productiemodus gezet;
- De volgende ondersteuning is aan de klant verleend:
-
- Bij het opstarten en het proefdraaien van het systeem
- Gedurende 2 jaar dat het systeem wordt gebruikt.
De volgende functionele modules zijn ontwikkeld:
- Voorraad- en materiaalbeheer
- CRM- en orderuitvoeringssysteem:
-
- Klantendatabase
- Ordercreatie en-uitvoering
- Besturing van de orderverwerking
- Monitoring en controle van de orderuitvoering
- Melding van overtredingen van de regels/overschrijdingen van de tijdsduur bij de orderverwerking
- Verzending van SMS-berichten naar klanten (bestelinformatie, uitvoeringsstatus etc.)
- Integratie met gerelateerde bedrijfsapplicaties:
-
- Kassa
- Voorraadboekhouding
- Gegevensanalyse en verslaggeving
-
- Managementrapportages: voorraadsaldo, actieve en voltooide orders, overtreding/overschrijding van regels/tijdsduur voor orderverwerking, niet-uitgevoerde bestellingen etc.
- Boekhoudformulieren voor verslagen, speciaal voor Rusland
- Grafische weergave van Belangrijke bedrijfsindicatoren
- Andere interne servicemodules
Het systeem werd sinds begin 2015 in de winkels van de detailhandelaar met succes geïmplementeerd en gebruikt. Sinds de lancering van het systeem zijn er 48.000 orders gecreëerd en verwerkt; meer dan 1.000 items worden in de voorraadmodule van het programma opgeslagen en de klantendatabase van het systeem bevat ongeveer 96.000 mensen. Daarbij ondersteunt het systeem het werk van meer dan 1500 werknemers van het bedrijf in 10 regio’s van Rusland.