Klant
MRO onderdelen aanbieder
De klant was op zoek naar manieren om het winkelen makkelijker te maken en daarmee de conversie te verhogen. Een van de ideeën voor het bereiken van dit doel was dat het toevoegen van items uit een gedrukte catalogus door simpelweg een streepjescode te scannen de barrière van cross-platform winkelen zal wegnemen en tot meer verkoop zal leiden.
Om dit idee te testen, wilde het bedrijf een MVP van een mobiele app maken, waarmee de producten worden gescand en aan een winkelwagen worden toegevoegd.
Het was voor de klant vooral belangrijk om deze MVP zo snel mogelijk te krijgen, de eerste resultaten te kunnen zien en op basis van deze resultaten de functionaliteit van de mobiele winkel verder uit te breiden.
Voor het testen van dit bedrijfsidee werden iOS- en Android-apps gemaakt. De apps hebben een inlogscherm, drie onboarding-schermen en het hoofdscherm. Op het hoofdscherm kan de gebruiker ervoor kiezen om de barcode te scannen of naar de winkelwagen op de website door te gaan. Wanneer de barcode is gescand, wordt deze automatisch aan de winkelwagen toegevoegd.
De apps waren verbonden met de bestaande e-store van de klant gebouwd op het nopCommerce-platform.
Voor de cross-platform ontwikkeling hebben we de Xamarin technologie gebruikt.
iOS- en Android-apps in het MVP-formaat werden in minder dan 3 weken ontwikkeld om het bedrijfsidee te testen.