In het vorige artikel hebben we enkele voordelen van verkoop- en marketingdigitalisering in de B2B-sector besproken. In dit artikel gaan we dieper in op wat en hoe er in het verkoopproces geautomatiseerd kan worden.
Digitalisering van B2B verkoop en marketing
Digitale verkoop die zo populair in de B2C-sector is is nog vrij nieuw voor industriëlen. B2B-kopers verwachten echter al een comfortabele Amazon-achtige ervaring. En sinds de pandemie groeit de vraag naar online oplossingen alleen maar. In dit artikel willen we de voordelen van het toepassen van digitale tools in B2B verkoop en marketing benadrukken.
Welk platform voor mobiele app-analyses past bij u?
Onze klanten vragen vaak of standaard Apple Analytics voldoende voor hun iOS-app zou zijn. Of zouden Firebase en geïntegreerde Google Analytics bij hen beter werken? Waarom hebben ze andere analyseservices nodig, waarvoor ze moeten betalen (en die soms behoorlijk duur zijn)?
Minimaal levensvatbaar product om uw bedrijfsidee snel en met een klein budget te testen
Het lanceren van iets nieuws op de markt betekent altijd dat u te maken heeft met de situatie van grote onzekerheid. En als de voorbereiding niet zorgvuldig wordt gedaan, kunnen vele uren werk die een app of een stuk software kost, tevergeefs zijn.
Om snel te zien of het idee de moeite waard is en om feedback voor verdere verbeteringen te krijgen zonder veel geld uit te geven, is het goed om met een MVP (Minimum Viable Product) te beginnen.
Gebruikersanalyse: vergelijking van Snowplow en Google Analytics 360
Het traceren en analyseren van gebruikers is essentieel voor succesvolle marketing. Hoewel de eerste tool, waaraan u als eerste denkt, Google Analytics is dat geweldig is is het echter zeer beperkt voor grote organisaties. Google Analytics 360 verwijdert de beperkingen van standaard GA, maar brengt hoge kosten met zich mee en kan nog steeds niet aan alle verwachtingen van een bedrijf met een geavanceerd gegevensanalyseteam voldoen.
Een van de tools die we voor diepgaande datateams erg nuttig vinden is Snowplow. In bepaalde gevallen heeft het aanzienlijke voordelen ten opzichte van GA 360. Hieronder zullen we erover hebben.
Maximaliseer uw marketinginspanningen met analyse van gebruikersgedrag op basis van Snowplow gegevens
Tegenwoordig zijn er veel kanalen en tal van technieken voor marketing beschikbaar. Als u echter niet weet wat het beste voor uw bedrijf werkt, kunt u uiteindelijk uw geld verspillen.
Wettelijke EU-Voorschriften voor E-Commerce
Bij het runnen van een online bedrijf moet u voldoen aan specifieke voorschriften. De Europese Unie is in zekere zin bijzonder omdat bedrijven niet alleen de nationale wetten moeten naleven, maar ook de Europese wetgeving. Drie belangrijke richtlijnen die e-commerce binnen de EU reguleren zijn de E-Commerce Richtlijn (Richtlijn 2000/31/EG), de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) (Verordening (EU) 2016/679) en de Richtlijn Consumentenrechten (Richtlijn 2011/83/EU).
Coronavirus: bedrijfsimpact en verdere strategie
De pandemie van Coronavirus heeft veel uitdagingen en veranderingen voor bedrijven gebracht. Bedrijven moesten hun operaties, werkorganisatie, relaties met klanten, supply chains heroverwegen. Sommige landen schrappen nu de quarantainemaatregelen en hopelijk ligt het moeilijkste deel achter. De onzekerheid blijft echter bestaan en het terugkeren naar “normaal” kan een andere uitdaging zijn. In dit artikel zullen we terugkijken op de afgelopen maanden van de afsluiting en onze ideeën over verdere acties delen.
nopCommerce 4.30 – nieuwe versie is uit
nopCommerce, het platform dat we gebruiken voor het bouwen van online winkels, heeft zijn nieuwe versie 4.30 uitgebracht. De nieuwste editie introduceert aanzienlijke verbeteringen, zoals onder meer betere prestaties en een hoger beveiligingsniveau.
Lanceren van Ecommerce op basis van abonnementen
In het vorige artikel hebben we enkele voordelen besproken van eCommerce-abonnementen en productideeën. Nu willen we een basisrichtlijn delen over het lanceren van een e-commercebedrijf voor abonnementen. Welke stadia u moet doorlopen, van het krijgen van een idee tot het laten groeien van uw bedrijf.