De verkoop van dure producten houdt bepaalde uitdagingen in. Voor de meeste consumenten is het eenvoudig om een product gewoon af te wijzen als ze een prijs zien die buiten hun normale comfortzone ligt.
Om de psychologische barrières van consumenten met betrekking tot premiumprijs te overwinnen moet het bedrijf zijn bedrijfswaarden, productvoordelen en de unieke voordelen van het aanbod zeer nauwkeurig uitleggen en klanten duidelijk laten zien welke van hun ongemakken kunnen worden opgelost met behulp van deze producten met extra toegevoegde waarde.
Een geweldig marketinginstrument om nieuwe interesse voor producten op te wekken – vooral in de high-end sector – zijn evenementen. Omdat voor sommigen zien geloven is, letterlijk. Het aanbieden van verschillende workshops, masterclasses en gemeenschapsbijeenkomsten biedt de verkoper een perfecte gelegenheid om klanten over nieuwe producten te vertellen, ze ook zelf te laten proberen en creëert een bereidheid om deze goederen te kopen.
De evenementenpagina kan rechtstreeks op de winkelsite worden toegevoegd, zoals beschreven in ons geval hieronder.
Uitdaging
Het bedrijf verkoopt keukenapparatuur. Om zijn klanten de mogelijkheid te geven de gebruikte apparatuur gratis te bekijken en uit te proberen alvorens een aankoop te doen, besloot het bedrijf om kookdemonstraties te organiseren.
De vereiste was om een pagina toe te voegen met een lijst van alle evenementen en pagina’s waarop gedetailleerde evenementinformatie zal worden gegeven.
Oplossing
4 interfaces werden ontwikkeld:
- Evenementenlijst pagina – desktop en mobiel
- Gedetailleerde evenementpagina – desktop en mobiel
Op de evenementenlijst pagina kunnen klassen worden gefilterd op:
- Locatie
- Datum
- Productmerk
- Type pre, post aankoop, speciale klassen
Gedetailleerde evenementpagina bevat:
- Beschrijving van de klas – “Wat we zullen doen”
- Locatieplattegrond – routebeschrijving
- “Wat u moet weten” – informatie
- Informatie over het specifieke merk, indien van toepassing
- Een aanmeldformulier dat bevat: naam, telefoonnummer, e-mailadres, postcode, eventuele dieetvoorschriften
- Optie voor aanmelding voor ontvangst van nieuwsbrieven
Beheerpaneel en back-end:
- De beheerder maakt een evenement aan. Er zijn 2 soorten evenementen:
- Intern – links naar de pagina met evenementdetails
- Extern – gemaakt door de beheerder, links naar een externe site van een host-partner
- De beheerder vult de pagina met evenementdetails
- De beheerder kan een limiet stellen aan het aantal deelnemers voor elk evenement
- De beheerder kan alle aanvragen voor elk evenement zien
- E-mails worden automatisch verzonden in geval van:
- Evenementregistratie
- Follow-up, een follow-up e-mail wordt verzonden binnen 12 uur na afloop van het evenement
Heeft u vragen over uw projecten? Neem contact met ons op oor een gratis consult.